„AVG Business Edition 2012 si klade za cíl být jednoduchým bezpečnostním softwarem pro malé podniky,“ řekl Robert Gorby, šéf marketingu malých a středních firem u AVG. „Zákazníci ho mohou v podstatě nastavit a zapomenout – s klidnou myslí, že se my o vše ostatní postaráme, zatímco oni v propojeném světě komunikují. “
V souvislosti s uvedením AVG Business Edition 2012 na trh AVG vydalo zprávu o bezpečnosti malých a středních podniků (SMB Market Landscape Report), která se zabývá novými poznatky o trhu malých a středních podniků od poloviny roku 2011. Trendy dle vnímání AVG ukazují, že malé a středně velké podniky:
• Mají konzervativnější postoj k výdajům v oblasti IT v reakci na finanční nejistoty.
• Vítají technologie za účelem zvýšení úrovně mobility, i když jen málo z nich si uvědomuje potenciální nebezpečí spojené s uvolňováním více dat do více přístrojů.
• Rozpoznávají příležitost, kterou nabízí sociální sítě pro podporu podnikání a zapojení zákazníků, ale neuzavírají správná dodatečná opatření proti konkrétním hrozbám pocházejícím ze sociálních médií.
• Soustřeďují se na tradiční IT slabiny jako email a webové viry bez toho, aby se chránily před novými bezpečnostními hrozbami, jako je krádež informací a sociální inženýrství.
• Nejvíce je znepokojuje ztráta přístupu k souborům a výměna hardwaru, i přesto, že narušení bezpečnosti je dražším rizikem. Malé a středně velké podniky, které již takové zhroucení zažily, s větší pravděpodobností viděly dlouhodobý dopad, jako je ztráta z prodeje a z příležitostí k výdělku.
„Více než kdy jindy si musí být podniky vědomy toho, že potenciální vliv kybernetické kriminality nesmí být podceňován. S naší stoupající závislostí na informačních technologiích může nechráněná firma znamenat konec jejího podnikání,“ řekl JR Smith, generální ředitel AVG Technologies. „Po finanční krizi v roce 2008 začala organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj OECD přezkoumávat dnešní potenciální ‘globální šoky’. Vedle očekávaných hrozeb, finančních krizí, pandemií a sociálních nepokojů OECD také poprvé zahrnula ‘kybernetická rizika’. Naše nedávná zpráva o budoucnosti kyberzločinu upozorňuje na rostoucí nebezpečí, kterým všichni čelíme, a vyzývá firmy, aby se chránily.“
Firmy podle vize AVG musí:
• Srovnat online zabezpečení s corporate governance a ochranou značky a učinit z něj předmět hovoru na schůzkách top managementu, protože tu již nejde jen o technologickou debatu.
• Zabezpečit a updatovat ochranu u všech počítačů a mobilních operačních přístrojů, které jsou přinášeny do firmy či odnášeny domů zaměstnanci, dodavateli, klienty a návštěvníky.
• Podporovat kvalitní správu hesel, s kombinací hesla a uživatelského jména, která nelze snadno uhádnout a která zahrnuje kombinaci písmen a čísel.