Nový projekt společnosti IBM poukazuje na prediktivní možnosti analýzy sociálních médií coby zdroje informací, jež lze využít ke zdokonalení obchodní strategie. Výrobci a prodejci obuvi mohou z výsledků analýzy čerpat cenné informace, jež jim umožní přizpůsobit svou produkci a nabídku přáním spotřebitelů v nadcházející sezóně. Marketéři, kteří si uvědomují důležitost využití sociálních medií, pak podle toho mohou plánovat své kampaně.
Při pohledu na posledních sto let obuvních trendů se ukazuje, že výška podpatků ve Spojených státech vždy závratně stoupla v obdobích největší ekonomické recese. Střevíce s nízkými podpatky, oblíbené ve 20. letech, vystřídaly za světové hospodářské krize lodičky a platformy na vysokém podpatku. Platformy se pak do popředí opět dostaly v 70. letech během ropné krize a zatlačily do pozadí dámské sandály na nízkém podpatku populární v 60. letech. A konečně nízké robustní podpatky reflektující styl „grunge“ v 90. letech ustoupily na konci století vysokým jehlovým podpatkům a la seriál „Sex ve městě“ v reakci na prasknutí internetové bubliny na přelomu století.
Analýzy sociálních médií by mohly pomáhat také místním samosprávám či vládám lépe sloužit svým voličům. Schopnost analyzovat aktuální konverzace na sociálních sítích může například zastupitelům pomoci lépe vyhodnotit postoje lidí k přijímaným politickým rozhodnutím. Rovněž umožní širší možnosti kontaktu s veřejností například při šíření informací o konkrétních akcích. Analýzy sociálních médií by vládám mohly sloužit také jako systém včasného varování při živelných pohromách a nečekaných událostech.