;

Analytické nástroje IBM pomohou Los Angeles Times určit „lidové“ Oscary

25. 2. 2012

Sdílet

S pomocí nových analytických nástrojů a softwaru pro rozpoznání přirozeného jazyka vědci analyzují pozitivní a negativní informace sdílené v milionech veřejných tweetů. Projekt se zaměřuje na kategorie nejlepší herec, nejlepší herečka a nejlepší snímek. Výsledky zkoumání názorů jsou pak pravidelně aktualizovány v takzvaném „oscarovém sentimetru“, grafice znázorňující názory lidí na stránkách Los Angeles Times. Tak tomu bude až do 26. února 2012, kdy budou filmové ceny slavnostně vyhlášeny.

Dlouhodobým cílem spolupráce mezi inovační laboratoří Univesity of Southern California Annenberg a IBM je ukázat možnosti využití analytických nástrojů organizacemi jako jsou média, filmové ateliéry nebo maloobchodní prodejce. Ti všichni mohou na základě kvalitních informací lépe chápat, reagovat nebo předvídat názory a cítění veřejnosti. Spolupráce mezi univerzitou a IBM je součástí dlouhodobých snah univerzity posílit analytické dovednosti studentů a zároveň ukázat, jak technologie inspirované počítačovým systémem Watson dokáží zpracovávat složitá data v reálném čase.

Našli jste v článku chybu?