Stejnosměrné motory (DC motory)
Stejnosměrné motory jsou jednoduché a levné motory, které se po připojení napětí otáčejí pouze jedním směrem, jak je již z jejich názvu patrné. Tento typ motorů se používá v jednoduchých projektech, kde je potřeba pouze základní pohyb, jako jsou ventilátory, čerpadla nebo jednoduché roboty.
Samozřejmě i stejnosměrný motor umožňuje určité ovládání, a to předevšímzměnu směru otáčení, kde se používá H-můstek., regulovat však jde i vlastní rychlost pohybu, pro což se využívá pulzně šířková modulace (PWM).
Krokové motory
Krokové motory jsoupřesné motory, které se otáčejí o definovaný úhel při každém impulzu. Krokové motory jsou vhodné pro Arduino projekty, které vyžadují přesné polohování, jako jsou 3D tiskárny, CNC stroje, robotická ramena nebo kamery.
Vysoké přesnosti je možné dosáhnout jen díky specializovanému ovladači, který generuje impulzy a řídí směr otáčení.
Servo motory
Hojně využívané jsou i servo motory, pro které je charakteristický omezený úhel otáčení (většinou 180 stupňů), které se přesně nastaví na požadovanou pozici. Servo motory jsou výbornou volbou pro projekty, kde je potřeba přesné ovládání úhlu, jako jsou robotická ramena, řízení modelů letadel nebo pohyblivé části uměleckých instalací.
Servo motory se obdobně jako stejnosměrné motory ovládajípomocí PWM signálu, který určuje požadovaný úhel.
Motory s převodovkou
Stejnosměrné motory s převodovkou, která snižuje otáčky a zvyšuje točivý moment se používají v projektech, kde je potřeba dosáhnout větší síly, a to na úkor rychlosti. Typickým příkladem mohou být robotická vozidla, dopravníkové pásy nebo pohyblivé mechanismy.
Motory s převodovkou se ovládají stejně jako DC motory, ale vyžadují silnější driver kvůli vyššímu proudu.
Vibrační motor
Vibrační motor je malý stejnosměrný motor, který místo otáčivého pohybu vytváří vibrace. Jádro motoru malá nevyvážená hmota, která při otáčení motoru způsobuje vibrace.
Vibrační motory se v Arduinu používají v modelech, které majímohou poskytnout uživateli haptickou odezvu na události, jako je stisknutí tlačítka, přijetí zprávy nebo dosažení cíle ve hře. V praxi tak vibrační motory nachází řadu uplatnění v různých interaktivních projektech.