Miliony lidí – zejména ve Spojených státech – dají na názor Consumer Reports (CR), když se rozhodují, jaké zboží koupit a jaké ne. Přesvědčil se o tom i Microsoft, výrobce zařízení (tabletů/notebooků) řady Surface, u nichž CR stáhla své doporučení ke koupi, což odůvodnila výsledky své studie, které hovoří o tom, že podíl poruchových kusů je u Surfaců vyšší než u konkurenčních tabletů a laptopů. Konkrétně jde o 25 procent do dvou let.
Technologický gigant se však brání a poslal CR dopis, v němž trvá na tom, že data, která ke studii využívali, nejsou přesná a že míra reklamací „v reálném světě“ je výrazně nižší než na papíře.
Bloger Paul Thurrott píšící o technologiích zveřejnil údajnou interní zprávu zaměstnancům Microsoftu, kterou měl napsat viceprezident společnosti pro zařízení Panos Panay. Ten v ní sliboval, že budou s Consumer Reports spolupracovat na tom, aby se poučili z jejích dat, zlepšili spokojenost zákazníků a přiměli [CR] „zvrátit svoje zjištění“.
Ve zprávě se připouští, že při vydání Surface Book a dalších modelů řady došlo k významným problémům a že míra vracení (do 90 dní) byla zpočátku poměrně vysoká (nad 10 procent). Nicméně graf, který je součástí dokumentu, ukazuje, že od chvíle, co společnost začala problémy řešit, se tento údaj výrazně snížil. V současné době zákazníci takovým způsobem vracejí jedno až pět procent zařízení Surface.
Panay naznačil, že vzorek respondentů Consumer Reports mohl zahrnovat velký počet uživatelů prvních Surfaců, kteří jsou kvůli svým zkušenostem stále naštvaní. Kromě toho se nechal slyšet, že definice „chyb“ u CR je příliš široká a patří do ní věci jako občasná „zamrznutá obrazovka nebo nereagující touchpad“.
Zdroj: Techspot.com