EMC používá velká data, aby zjistila, kdo je u konkurence nespokojený
Stejná strategie funguje uvnitř EMC. Výrobce úložišť využívá analýzu z různých důvodů, přičemž nejzajímavějším z nich je udržování spokojenosti zákazníků. EMC ví, kteří zákazníci jsou loajální, kteří jsou nespokojení a kteří jsou polapeni.
Je zajímavé podotknout, že je v pořádku, pokud je zákazník loajální a zároveň polapený, ale zákazník, který je jenom polapený, je problém čekající na někoho, kdo vymyslí, jak ho dostat z pasti. To pravděpodobně popisuje většinu dnešní instalační základny Oraclu – uvěznění zákazníci snažící se nalézt cestu ven; na konci 80. let se jednalo o zákazníky IBM. Společnosti Sun a Microsoft agresivně přišly se způsoby, jak by tito zákazníci mohli uniknout. V několika málo měsících se ze zdravé společnosti, jakou byla IBM, stala společnost „na umělé výživě“.
Se svými znalostmi v této oblasti je firma EMC lépe schopna cílit produkty, služby, software, podporu a exkluzivní vztahy pro maximalizaci loajality zákazníků. Konečným výsledkem je nárůst ziskovosti a podílu na trhu. Tento program je tak úspěšný, že člověk, který jej vytvořil – viceprezident pro kvalitu Jim Bampos – jej nyní prodává partnerům a zákazníkům, kteří požadovali, aby z něj [z programu] udělala EMC zvláštní produkt.
EMC šla ještě o krok dál tím, že analyzovala také zákazníky konkurence, aby z nich mohla udělat stoupence a zákazníky EMC. Tento proces odráží způsob, jakým Obama vyhrál volby v roce 2012, nemá v dnešním IT odvětví konkurenci a – vezmeme-li v úvahu navýšení výkonu v nové platformě Greenplum Pivotal HD, může být brzy nezastavitelný.
Ve všech těch velkých datech hledejte velké odpovědi
Pro management není na financování úsilí v oblasti velkých dat a na procesa ukládání, správy, ochrany a optimalizace dat vůbec nic zajímavého. Ano, je to nutné zlo, ale manažer chce prostě rychlou odpověď, aby mohl zvítězit na trhu a posunout svou kariéru kupředu. Zaměření na samotná data tuto odpověď nepřinese. A co ji tedy přinese? Informace, které manažeři opravdu využijí.
Proto Reed argumentuje, že se celá myšlenka velkých dat zaměřuje na špatnou věc. Lidé nechtějí data; chtějí rychlé a přesné odpovědi na důležité otázky. To je poselství oznámení na akci Pivotal HD, a proto je důležité pochopit, jak Barack Obama vyhrál volby, které měl prohrát. Podobné zaměření na velké odpovědi namísto velkých dat by mohlo lépe zajistit úspěch vaší vlastní společnosti.