;

Workplace od Facebooku má dva miliony platících uživatelů (3)

13. 3. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © maxkabakov - Fotolia.com
Workplace at Facebook, řešení Facebooku pro spolupráci v podnicích, zaznamenalo od svého vzniku v roce 2016 výrazný růst.

Předchozí díl

„Je velice složité vyvozovat jakékoliv závěry, neboť výrobci nabízejí čísla, která znemožňují přímá srovnání,“ říká Raúl Castañón-Martínez, hlavní analytik společnosti 451 Research. „Existují nicméně náznaky toho, že se Workplace daří nadmíru dobře. Nadále přidávají [mezi své klienty] velké a dobře známé globální organizace jako Nestlé a Telefónica; a jejich implementace zpravidla zahrnují všechny pracovníky.“

„Dva miliony uživatelů jsou stále zlomkem počtu uživatelů, které mají Slack (přes 10 milionů) a Microsoft Teams (329 tisíc organizací), ale přesto se jedná o působivý růst za dva roky,“ dodává Castañón-Martínez.

Facebook nechce být lákavý jen pro velké podnikové zákazníky, ale chce posílit míru přijetí u všech typů společností, řekl Codorniou, který se chce zaměřit na i menší organizace.

Součástí strategie je rozšíření databáze resellerů a konzultačních partnerů, kteří by Facebooku měli pomoci rozšířit dosah. „S velkými společnostmi budeme samozřejmě i nadále jednat napřímo, právě to očekávají od zvoleného dodavatele softwaru,“ říká Codorniou. „Ale čím víc můžeme spolupracovat s partnery a čím větší může být ekonomie Workplace, tím lépe pro nás.“

Posilování na poli malých a středních podniků však pro Workplace přináší různé výzvy. Podle Ashendenové má Facebook velký úspěch u velkých podniků, protože umožňuje komunikaci a spolupráci napříč společností, což je přirozeně tím komplikovanější, čím větší je daná organizace. Prodej Workplace menším podnikům si vyžaduje jiný přístup, říká.

ICTS24

„Je pravděpodobné, že se zaměřením na menší podniky přichází více komplikací, protože funkce korporátní komunikace a HR, jež mají tendenci sponzorovat iniciativy spolupráce, jsou často méně vyspělé, což znamená, že zde není zřejmý argument pro proces prodeje.“

Pokračování