Facebooku se podařilo nasbírat dva miliony platících uživatelů, hlásí nejnovější data vydaná společností, a to i díky tomu, že jeho Workplace začaly používat některé z největších organizací na světě.
Řešení bylo uvedeno na konci roku 2016 po zdlouhavém beta období, kdy jej testovali zákazníci typu Royal Bank of Scotland. Od té doby implementovalo podnikovou sociální síť 150 společností, přičemž v několika z nich ji používá více než 100 tisíc pracovníků. K největším klientům Facebooku zde patří Telefónica, Nestlé, Starbucks a Walmart.
„Jedinečnost Workplace spočívá v tom, že jsme tenhle byznys vybudovali od velkých společností,“ říká Julien Codorniou, viceprezident pro Workplace at Facebook. S pokračujícím růstem Workplace je podle něj další prioritou navýšit míru přijetí u malých a středních podniků.
Workplace je koncipován jako korporátní verze spotřebitelské sociální sítě Facebook, jejíž hlavní devizou je fakt, že uživatelé dobře znají její prostředí. Na druhou stranu jí mohou uškodit bezpečnostní problémy se soukromím uživatelů mateřské společnosti. Hlavní analytička CCS Insight Angela Ashendenová tvrdí, že právě jednoduchost používání podpořila virální šíření Workplace mezi zaměstnanci.
„Když [Workplace] vstupovalo na trh, vynořily se otázky ohledně načasování, neboť jeho hlavní konkurenti na poli podnikových sociálních sítí – Jive Software a IBM – v té době bojovali o své místo na trhu tváří v tvář novým, agilnějším hráčům na poli podnikové spolupráce, jako je Slack,“ říká Ashendenová. „Je jasné, že Workplace je pro organizace lákavé takovým způsobem, jaký se předchozím nástrojům pro spolupráci nedařilo prosadit, a těží z mnohem virálnějšího šíření mezi zaměstnanci ve společnostech, kde si jej zvolili jako způsob řízení zapojení, komunikace a spolupráce zaměstnanců.“