Zásadním momentem je podle informací, které vynesl anonymní zdroj s přezdívkou WZor, že verze „Windows 8.1 with Bing“ bude mít jako výchozí browser Internet Explorer, který bude mít zase jako výchozí vyhledavač právě Bing. Podle jiných informací by ale mělo být možné (stejně jako dosud) instalovat a používat i alternativní browsery jako Chrome, Operu nebo Firefox.
Proklamovaným účelem varianty Windows + Bing by mělo být umožnit využít operačního systém Windows i na lacinějších zařízeních. Uživatelé pak budou směrováni na využívání dalších produktů Microsoft, jako je Bing nebo OneDrive. Jinak bude jádro systému stejné jako u Windows 8.1 a s Windows 8.1 budou sdílet i aktualizace. Bundle s Bingem bude dostupné pro 32- i 64bitové systémy. Na tom, že Internet Explorer bude výchozím prohlížečem s výchozím vyhledáváním Bing, není nic neobvyklého. Podstatné ale bude, že v edici „Windows 8.1 with Bing“ nebudou moci OEM partneři toto výchozí nastavení změnit, a to ani pomocí nastavení parametrů v SearchScopes, ani v registru Windows, ani pomocí vlastní modifikace instalátoru.
I když ohledně cenové politiky nejsou dosud žádné informace, cílení na lacinější hardware dává tušit, že i systém bude mnohem lacinější, než běžná edice. Nasazení na lacinějším hardwaru má totiž smysl je pro operační systém s přiměřenou cenou. Záměr proniknout na lacinější hardware nižší cenou Windows již Microsoft prokázal. Nedávno již snížil cenu, kterou OEM partneři za licneci Windows platí, na 30% - ale je pro zařízení, jejichž koncová cena nepřesáhne 250 USD. Microsoft už jednou podobnou věc udělal - dával svým partnerům omezenou verzi svého Office (Office 2010 Starter kit) za pouhé 2 USD v případě, že do systému předinstalovali Bing Bar a Windows Live Essentials.
Steve Ballmer před svým odchodem z vrcholné pozice firmy nastínil vizi, že Microsoft by se měl stát spíše dodavatem zařízení a služeb, než poskytovatelem licencí na software. Do této strategie zapadá i to, že užvatelé by nebyli kasírováni především za lincenci na operační systém, ale platili by za čerpání služeb Microsoftu (OneDrive) nebo konzumováním reklamy na Bingu. Obchodní model by se přiblížil tomu, který provozuje Google. Otázka je, jestli Microsoft nezaspal v oblasti licenční politiky podobně, jako již zaspal podporu mobilních zařízení. Na to, aby se Bing stal vycházející hvězdou pro příjmy Microsoftu možná vychází příliš pomalu.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Microsoft snížil cenu licence Windows 8.1 pro levná mobilní zařízení
Cena lincencí pro výrobce low-end mibilní zařízení poklesla na 30% původní ceny. Není už pozdě a podaří se zopakovat úspěch s Windows 7 Starter na netboocích?
→ Microsoft by měl prodat Bing
A stejný názor měli analytici i na Xbox. Microsoft ovšem rady analytiků nevyslyšel a nyní Bing vytahuje z rukávu.