„Když jsem tedy v terénu a mám problém a potřebuji se spojit se svými kolegy a začnu vytvářet skupiny na WhatsAppu a začnu přidávat lidi, tak kdo má, neříkám kontrolu, ale přehled o tom, kdo je v té skupině,“ říká Epsteinová.
Zatímco Continental se rozhodl pro přímý zákaz, většina podniků je ve svém přístupu pragmatičtější a uznává, že taková rozhodnutí je často složité vynutit.
Průzkum společnosti Ovum ukázal, že 38 procent respondentů, kteří [svým zaměstnancům] poskytli chatovací aplikaci autorizovanou podnikem, povolilo i využívání alternativ, jako je právě WhatsApp. Dvě třetiny této skupiny však uvedly, že tak „učinily jen proto, že pro ně bylo nemožné je blokovat.“
CIO společnosti TiVo Steve Palmucci tvrdí, že v jakékoliv organizaci se používání nástroje, jako je WhatsApp, ze strany některých zaměstnanců nelze vyhnout. Takové způsoby komunikace nepředstavují problém, pokud jsou omezeny na osobní konverzace. Problémy mohou vyvstat až ve chvíli, kdy jsou bez vědomí IT korporátní data sdílena či ukládána externě.
Součástí strategie firmy TiVo je implementovat „robustní MDM řešení,“ pokrývající všechna zařízení, ať už poskytnutá společností či vlastněná zaměstnanci, tvrdí Palmucci. „Máme zavedené patřičné pojistky, které řídí způsob používání zařízení. To nám poskytuje možnost chránit data a mazat je v případě ztráty zařízení nebo propuštění zaměstnance.“
TiVo svůj MDM software nevyužívá k přímému blokování mobilních aplikací, což by byl krok, jenž by byl vnímán jako „drakonický“ vzhledem k „technické zdatnosti“ pracovníků firmy – i když by byl technicky realizovatelný.
„Rozhodli jsme se, že nebudeme kontrolovat aplikace, které si uživatelé mohou stáhnout do svých telefonů – dokonce i do těch, které poskytneme uživatelské základně,“ řekl. Což platí i „v případě, že mohou existovat někteří uživatelé, kteří komunikují ve WhatsAppu… s třetími stranami.“