Prohlížeči Brave se dostalo větší pozornosti než většině nových prohlížečů, a to zčásti proto, že jeden z jeho zakladatelům byl jedním z duchovních otců Firefoxu od Mozilly, a zčásti také proto, že využívá velice neobvyklý – někdo by řekl i parazitický – business model.
Tento model spočívá v tom, že každou jednotlivou stránku prohlížeč zbaví všech reklam, které následně nahradí reklamami vlastními. A kritika se na něj snesla prakticky hned, jak byl představen, a to poněkud nepřekvapivě od vydavatelů, které online reklama v podstatě živí. „Váš plán spočívající ve využívání našeho obsahu k prodeji vaší reklamy je nerozlišitelný od plánu krást náš obsah a publikovat jej na své vlastní stránce,“ napsali právníci 17 vydavatelů online novin v dopise společnosti Brave Software v dubnu 2016.
Brave se od konkurence odlišuje agresivním „protireklamním“ postojem. Celý systém funguje tak, jako by nová televizní stanice oznámila, že využije technologii pro odstraňování reklam z programů jiných stanic a tyto programy pak začala vysílat s reklamami vlastními, reklamami, které by prodávala sama.
Prohlížeč zároveň eliminuje tzv. ad trackery, tedy komponenty na stránkách, které využívají zadavatelé inzerce a vydavatelé webů pro identifikaci uživatelů, tak aby věděli, jaké stránky tihle uživatelé navštěvují nebo navštívili v minulosti. Byť tato funkce [Brave] už nám tolik kontroverzní nepřipadá.
Řešení od Brave Software ovšem neblokuje reklamy ve výsledcích vyhledávání (to nedělají ani blokátory reklamy třetích stran).
Zdroj: Computerworld.com