;

Webové prohlížeče roku 2018: nejnovější statistiky

15. 6. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: CIO.com
Květnová data analytické firmy Net Applications ukazují na pokles všech tradičních webových prohlížečů kromě Google Chrome, který pokračoval v růstu.

Hlavně Firefox od Mozilly byl v uplynulém měsíci na šikmé ploše, neboť pokud by se květnová čísla dala brát jako počátek trendu, pak zde vidíme patrný úpadek tohoto prohlížeče, a to právě ve prospěch Google Chrome.

Podle Net Applications přišel Firefox za jeden měsíc o čtvrtinu procentního bodu uživatelského podílu a květen zakončil na úrovni 9,9 %. Bylo to vůbec poprvé, co Firefox spadl pod 10 procent, od listopadu 2016.

Před osmi lety byl globální podíl Firefoxu mezi všemi prohlížeči asi čtvrtinový. Nyní spadl na méně než desetinu. Důležitější však je, že pro „ohnivou lišku“ nevypadá dobře ani celkový trend. Jestliže bude šestiměsíční průměr pokračovat stejným tempem, pak pod 9 procent spadne Firefox do září a pod 8 procent do ledna 2019.

Data Net Applications musí být pro Mozillu těžké překousnout. Organizace totiž investovala spoustu času i zdrojů do přepracování Firefoxu, což vyústilo v uvedení verze „Quantum“ koncem loňského roku. Redesign však pozvolný propad uživatelské základny nezastavil.

Špatných zpráv se však v květnu dočkaly i další prohlížeče.

Tak například ty od Microsoftu – Internet Explorer (IE) a Edge – odepsaly v uplynulém měsíci sedm desetin procentního bodu a společně tvořily 16,1 % (co do celkového podílu). Tento propad tak v podstatě smazal dva měsíční zisky na podílu za sebou. IE a Edge jsou stejně jako Firefox v sestupném trendu; pokud bude pokles pokračovat stejným tempem, spadne jejich souhrnný podíl pod 16 procent do září.

bitcoin_skoleni

Naopak Chrome získal v květnu poměrně působivý přírůstek 1,2 procentního bodu, což je největší meziměsíční nárůst od ledna 2017. Celkem tak nyní disponuje 62,8% podílem, což znamená, že jej používají téměř dva ze tří uživatelů. Takto dominantní podíl měl naposledy IE před více než osmi lety, a to 63,2 %. Chrome by měl při udržení současného trendu dosáhnout milníku 64 % někdy v září, 65 % pak těsně před Novým rokem 2019.

Zdroj: Computerworld