Ačkoliv komentáře okolo zrušení [distribuce] a toho, co to znamenalo pro Microsoft a jeho zákazníky, se různily, šlo vypozorovat všeobecná témata, z nichž žádné nebylo v debatě nad Windows 10 a strategii jejich tvůrce v oblasti operačních systémů zcela nové. Jinak ale působila nálada těchto kritik.
Kvalita? Jaká kvalita?
Volání po tom, aby Microsoft zlepšil kvalitu svých upgradů a aktualizací, posiluje už nějakou dobu. U komerčních zákazníků, kteří od Redmondu požadují lepší výkony, jej vyvolávala dlouhá období problémových pravidelných měsíčních updatů. Přitom právě tyto updaty (včetně známého Patch Tuesday) Microsoft ironicky nazývá „kvalitní“ aktualizace (quality updates).
Síťová a bezpečnostní konzultantka a expertka na záplaty Susan Bradleyová v červenci žádala vysoké představitele Microsoftu, aby si pročetli zjištění průzkumu mezi IT profesionály, který podnikla. Tento průzkum nastiňoval, jak nespokojení jsou IT zaměstnanci s procesem záplat Windows, konkrétně s kvalitou aktualizací.
„Vaši zákazníci, kteří mají na starosti záplatování a údržbu systémů, nejsou spokojení s kvalitou updatů… a mají pocit, že takto to dál jít nemůže,“ napsala Bradleyová v otevřeném dopise lídrům Microsoftu, včetně výkonného ředitele Satyi Nadelly. Z více než tisícovky respondentů jejího dotazníku bylo 64 procent buďto „do značné míry nespokojeno“ nebo „nespokojeno“ s kvalitou aktualizací Windows.
Tyto názory byly klopýtnutím verze 1809 jen posíleny.
„Mezi kvalitními releasy a feature releasy upadají na kvalitě ve všech oblastech,“ uvedla Bradleyová v e-mailové odpovědi na otázky Computerworldu z minulého týdne. „Neustále tvrdím, že zařízení Surface by měla mít absolutně nejlepší [zákaznickou] zkušenost se záplatami, a podívejte, 1809 je na některých zařízeních Surface tentokrát opět blokována, protože potřebují ovladač Intel.“