;

Výdaje Mozilly v roce 2017 rostly dvakrát rychleji než tržby

3. 12. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Computerworld
Tržby organizace Mozilla v roce 2017 rostly o osm procent meziročně, ovšem výdaje ve stejném období vystřelily více než dvojnásobnou rychlostí, konkrétně o 17 procent.

Většina z tržeb Mozilla Foundation ve výši 562 milionů dolarů měla formu licenčních poplatků, z nichž velká část byla vygenerována různými smlouvami za preferovaný vyhledávač ve Firefoxu. Mozilla Foundation je neziskovka, která provozuje firmu Mozilla Corp., což je podnik vytvářející a obsluhující prohlížeč Firefox pro Windows, macOS, Linux, iOS a Android.

Podle finanční výsledovky Mozilly za rok 2017, která byla vydána poslední listopadové úterý, tvořily licenční poplatky 539 milionů dolarů, čili 96 procent veškerých tržeb. Podíl tržeb z licencí přitom nikdy nespadl pod 91 procent, ovšem tentokrát oproti roku 2016 mírně poklesl.

V roce 2017 pak vyhledávací kontrakty tvořily 93 procent ze všech těchto tržeb z licencí, uvádí Mozilla, což znamená, že tyhle smlouvy jí vynesly přibližně 501,4 milionu dolarů. Což znamená nárůst o 6 procent, respektive 27 milionů, v porovnání s rokem předchozím. Přitom o rok dříve poskočily tržby z vyhledávacích kontraktů o 15 procent.

Skromný nárůst tohoto čísla v roce 2017 byl významný z toho důvodu, že ukázal, že zatím poslední změna poskytovatelů se na tržbách příliš neodrazila.

Před rokem Mozilla ukončila smlouvu s Yahoo jakožto výchozím vyhledávačem Firefoxu pro USA, Kanadu a pár dalších zemí, a vrátila se ke Googlu, se kterým měla dřívější smlouvu uzavřenou až do roku 2014.

Tržby Mozilly sice zaznamenaly 8procentní nárůst, ovšem výdaje ve stejném období vyskočily o 17 procent, tedy o více než dvojnásobek.

bitcoin_skoleni

Většina výdajů Mozilly – 60 procent, o 3 procentní body méně než v roce předchozím – šla na vývoj softwaru, který zdražil o 12 procent na 253 milionů. Růst byl v tomto případě oproti roku 2016 dvojnásobný. Nejvyššího nárůstu na straně výdajů však Mozilla „dosáhla“ v oblasti marketingu a propagace značky, která zdražila o 39 procent meziročně na 66 milionů dolarů.

Zdroj: Computerworld.com