CIO BusinessWorld: Co se skrývá pod názvem virtual-zoom?
Marek Brabec: V době, kdy jsme zakládali společnost, bylo hlavní náplní naší práce vytváření virtuálních prohlídek s funkcí zoom, tedy přiblížení a zaostření i těch nejmenších detailů. Což byl v období pomalého internetu technologický unikát. Název virtual-zoom byl tedy nasnadě. I dnes ale zůstává jednoduchým a zároveň výstižným označením naší činnosti: za pomoci nejmodernějších technologických postupů umožňujeme zájemcům nahlédnout do nejmenších detailů virtuálního světa.
Jak dlouho už vaše společnost na trhu působí a co je její doménou?
Virtual-zoom oslaví v lednu 2013 už 10 let své existence. Od virtuálních prohlídek jsme za tu dobu postupně rozšířili nabídku našich služeb na kompletní tvorbu a správu webových prezentací, virtuálních e-katalogů, dalších zoom technologií a vývoj aplikací pro mobilní telefony. Drtivá většina prezentací našich klientů je zároveň hostována na dedikovaných serverech, které vlastníme, webové služby pro naše klienty jsou tedy nyní opravdu komplexní.
Jaká panuje ve vašem oboru konkurence?
Pochopitelně značná. Jak říká jeden z mých společníků: „Konkurence je nepříjemná a bylo by bez ní lépe, nicméně tě neustále nutí přemýšlet, co zlepšit a v čem ji překonat, a to je velmi motivující.“ Tvrdá soutěž nám nedovoluje ustrnout ve vývoji. Stále sledujeme novinky a aktuální technologické trendy, seznamujeme s nimi klienty a aplikujeme je v nových prezentacích.
Jakým způsobem může kvalitní webová prezentace firmě pomoci?
Webové prezentace jsou dnes již neodmyslitelnou a mnohdy přímo klíčovou složkou marketingu každé firmy. Často bývají tím prvním kontaktem.
Vedle rychlého poskytování základních informací hrají prezentace stále důležitější roli při budování image té které společnosti. Na zákazníka působí nejenom samotné údaje, ale i způsob, jakým jsou poskytovány, tedy kupříkladu i to, jak se v rámci webové prezentace využívají grafické a další vizuální prostředky. Například naše virtuální prohlídky umožňují návštěvníkům „projít“ si prostory hotelu přímo na displeji.
Tyto prezentace mohou současně pomoci snižovat náklady. Příkladem z oboru cestovního ruchu je umístění okna pro rezervace na nejvýkonnější místo na webu dle analýzy pohybu očí na stránce. Klient si svůj pobyt jednoduše zabookuje a hotel ušetří na poplatcích pro zprostředkovatelské agentury.
Virtuální e-katalogy zase sníží ohromné náklady na tisk a distribuci letáků a katalogů. Neodmyslitelnou součástí kvalitního webu je i správně nastavené SEO (optimalizace pro vyhledávače), které zajišťuje vysoké umístění ve výsledcích vyhledávání, a firmu tím zviditelňuje.
Kdo je vaším typickým zákazníkem?
„Typický“ zákazník je pojem, který v praxi nepoužíváme. Každý klient je pro nás jedinečný svými potřebami a požadavky. Našimi klienty jsou jak velké obchodní řetězce, sítě hotelů a restaurací, e-shopy, tak i menší firmy, od technických po umělecká zaměření. Mnozí hledají způsob, jak se odlišit od svých konkurentů, a my jim s tím velmi rádi pomáháme.
Kam bude podle vás směřovat technologický vývoj v oblasti webových prezentací v následujících letech?
Technické možnosti jsou nekonečné a snad jen ti největší vizionáři dokáží odhadnout a popřípadě i vnuknout směr. Dle mého názoru směřuje vývoj k co nejjednodušší cestě ke klientovi. Mobilní smart telefony a sociální sítě nyní každému umožňují sdílet s přáteli vlastní zážitky, lidé se tak interaktivně velmi intenzivně propojují a vzájemně si doporučují služby, s nimiž mají dobré zkušenosti.
Jednoho dne se zcela jistě dočkáme běžně rozšířeného smart TV vysílání.
Který projekt virtual-zoomu z poslední doby považujete za obzvláště zdařilý?
Je obtížné vybrat jen jeden z projektů. Mnoho z nich běží paralelně v nejrůznějších oblastech.
V rámci letos realizovaných webových prezentací to byl upgrade webu hotelu Art Deco Imperial Praha, který jsme dodávali i v mobilní verzi. A dále sada webů pro síť restaurací Zátiší Group.
Úspěšnou novinkou v rámci fotografických služeb je tzv. zoom-light foto, určené pro náročného klienta, který má zájem o unikátní reprezentativní fotografie s neobvyklou světelnou atmosférou.
A co se týče vývoje aplikací, dokončujeme aplikace pro retailery a cestovní ruch. Bližší informace budeme postupně zveřejňovat, jak budou dokončovány.
V čem vidíte největší přidanou hodnotu vaší společnosti?
V profesionálním a přitom osobním přístupu. Ke každému klientovi přistupujeme individuálně a vycházíme vstříc jeho konkrétním potřebám a přáním, samozřejmě s přihlédnutím k technologickému vývoji. Jsme schopni se o zákazníka postarat od A do Z. Například u webových prezentací poskytujeme grafiku, programování, editační rozhraní, konzultační i hostingové služby. Klienti se svojí spokojeností netají. Noví zákazníci stále přicházejí, aniž bychom je museli nějak důmyslně oslovovat. Jsme tomu rádi a vážíme si toho!
Marek Brabec vystudoval ČVUT, obor Podnikání a řízení ve stavebnictví na Fakultě stavební. Již během studia v roce 1992 začal obchodovat s akciemi nově zprivatizovaných podniků na burze a RM Systému, poté se začal zaměřovat na svět IT a na využití nových technologií v praktickém životě. Vždy se mu dařilo být u prosazování těch nejzajímavějších novinek své doby.