Během devíti měsíců Instagram přilákal na 100 milionů nových amatérských fotografů, čímž celkový počet uživatelů stoupl na 400 milionů. Mateřský Facebook se sice může chlubit téměř 1,5 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, avšak čísla zveřejněná Instagramem nejsou na sociální síť vůbec špatná.
Ještě zajímavější než rychlý růst je, jak se Instagram uchytil po celém světě. Tři čtvrtiny komunity pochází z jiných zemí než z USA. Přes polovinu z nejnovějších 100 milionů uživatelů pochází z Evropy a Asie. Tím získává na užitečnosti funkce vyhledávání míst – pokud hledáte obrázky z konkrétní lokality nebo chcete jen virtuálně objevovat svět, sekce nejoblíbenějších míst nabízí spousty úžasných snímků z exotických krajin.
Instagrameři nyní sdílí přes 80 milionů fotografií denně. Rostoucí obliba služby přirozeně stimuluje zájem zadavatelů reklamy, jejíž přítomnost je u bezplatné sociální platformy samozřejmostí. Instagram postupně svůj reklamní byznys rozvíjí, ale dosud si pečlivě si hlídal kvalitu inzerce, která se uživatelům zobrazuje – s cílem, aby reklama přímo nebila do očí. Nyní však reklamě otevřel stavidla a přijímá inzerci od kohokoli, kdo má zájem, čímž může kontrola kvality utrpět, což naopak může vést k nespokojenosti 400 milionů lidí, kteří si Instagram oblíbili.
Proč o tom mluvit? Instagram zaznamenává strmý růst navzdory rozsáhlé čistce v roce 2014, kdy odstranil miliony falešných účtů. Zatímco jiné sociální sítě, např. Twitter, jen stěží získávají nové uživatele, Instragram, který patří Facebooku, stojí pevně na svých nohou jako sociální síť i jako podnik.