Analytické agentury předpovídají nárůst připojených věcí k síti a uvádějí, že právě vzájemná komunikace strojů a přístrojů bude tahounem datového provozu budoucnosti. Cisco jde tak daleko, že místo termínu internet věcí (internet of things, IoT) razí označení internet všeho (internet of everything, IoE). Mobilní operátoři nabízejí speciální tarify pro připojení věcí, a to i v Česku.
Kromě průmyslových a obchodních aplikací internetu věcí se nabízí průnik i do spotřebitelského segmentu. Samostatnou kapitolou je vývoj samořízených nebo alespoň chytrých vozů, kde je připojení k síti důležitým stavebním kamenem této technologie. Zde se angažují nejen automobilky, ale také ryze technologické společnosti, a to včetně Googlu. Masový rozvoj se dá očekávat také od chytré domácnosti. Zde je trh již dále, některé aplikace například pro bezpečnostní monitoring nebo ovládání vytápění jsou k dispozici již dnes. I zde se masivně investuje do získání podílu na trhu, vzpomeňme jen obří investici Googlu ve výši 3,4 miliardy dolarů za firmu, která de facto měla dva chytré produkty - termostat a detektor kouře. Google ovšem očekává, že IoT by mohl využít jako další kanál pro distribuci své reklamy.
Stranou není ani Samsung, který již podporu internetu věcí zahrnul do svého operačního systému pro smartphony Tizen. Samsung totiž zřejmě zcela správně předpokládá, že smartphone bude tím klíčovým prvkem pro ovládání chytrých zařízení v domácnosti. Nyní firma ještě posiluje tím, že kupuje start-up SmartThings, která se právě na řízení chytrých zařízení pomocí smartphonu orientuje. Samsung tak získává tým zkušených vývojářů na poli IoE a také řadu již hotových cloudových aplikací pro ovládání a monitoring běžných zařízení. Ale především SmartThings přichází s vlastní softwarovou platformou, která umožní vývoj aplikací a chytrých zařízení i partnerům Samsungu a nezávislým vývojářům.
Cena akvizice nebyla oficiálně oznámena, ale odhady hovoří o 200 milionech dolarů. SmartThings bude nadále operovat jako samostatná entita, pouze se přestěhuje z Washingtonu do kalifornského Palo Alto, kde sídlí inovační centrum Samsungu.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Google varoval, že nás bude krmit reklamou i mimo internet
Reklamní gigant už poslal upozornění federálním regulačním úřadům v USA, že může šířit reklamu i v dalších zařízeních jako jsou termostaty Nest, samořízené vozy nebo chytré brýle Google Glass.
→ Samsung přichází s novou generací chytrých hodinek Gear
Oba modely Gear 2 a Gear 2 Neo se vyznačují lepší konektivitou, větší možností přizpůsobení a snadnějším ovládáním. Jsou poháněny systémem Tizen.