;

Ve kterých zahraničních e-shopech utrácejí Češi nejvíce?

8. 5. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © patrylamantia - Fotolia.com
Na internetu nakupují Češi stále více. Vedle domácích e-shopů jsou nejoblíbenější britské, lucemburské, irské, americké, německé a slovenské. Statistika byla vypracována na základě využívání karet Visa.

 

Zdaleka nejvíce, a to zhruba 110 milionů korun (přes 4 mil. eur), utratí čeští držitelé karet Visa na britských e-shopech, dalších bezmála 31 milionů korun (1,13 mil. eur) spadá na lucemburské obchodníky a necelých 15 milionů (0,53 mil. eur) na irské internetové obchody. „Vysoké obliba britských e-shopů je dlouhodobým trendem – Češi rozumí anglicky a na rozdíl od amerických e-shopů zde odpadá komplikace s proclíváním. Při objednávce je pro Čechy klíčová jednoduchost, pohodlnost, a především bezpečnost nákupu. Jedním ze znaků důvěryhodnosti je logo Verified by Visa na webových stránkách e-shopu,“ informuje regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

Naopak v České republice v rámci nakupování na internetu (e-commerce) nejraději utrácejí Slováci, a to necelých 635 milionů korun (23,2 mil. eur), Rusové se zhruba 225 miliony korun (8,2 mil. eur) a Američané s bezmála183 miliony korun (zhruba 6,7 mil. eur). Ti, stejně jako Češi, na internetu stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení.

I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na internetu než částka, kterou Češi na internetu utratí. „Trend přechodu k levnějšímu zboží sledujeme již delší dobu. S tím souvisí i stále rostoucí obliba nakupování takzvaného digitálního obsahu, jako jsou mobilní aplikace nebo hudba. Stále významnou roli při nakupování hraje u Čechů široká nabídka slevových portálů,“ informuje Gajdoš.

E-commerce posiluje

bitcoin_skoleni

Prostřednictvím karty se od října 2013 do září 2014 na internetu kartami Visa zaplatilo zboží za bezmála 6,4 miliardy korun, což meziročně představuje nárůst o více než osm procent. Rozvoj elektronického nakupování Visa Europe prohlubuje také spolupráci se všemi významnými e-shopy na českém trhu, jako je např. Aukro.

Oblast e-commerce má před sebou stále velký potenciál růstu. Třeba i proto, že na rozdíl např. od Velké Británie je v České republice sice velký počet e-shopů na hlavu, ale jen málo z nich je terminalizovaných, tj. jen na velmi malém procentu z nich lze platit kartou. Zatímco počet internetových obchodníků je v obou zemích stejný (zhruba 37 tisíc), v České republice akceptuje platební kartu podle statistik Visa Europe pouze 10 procent e-shopů, ve Velké Británii je to téměř 70 procent.