Jak vnímáte vývoj v oblasti ERP systémů v posledních letech? Které z nových technologií jste implementovali?
ERP systémy můžeme z hlediska vývoje funkcionality charakterizovat již delší dobu jako stabilizované. I přesto se vývoj nezastavil, především v oblasti internetu a analytických systémů. Technický rozvoj v oblasti serverů zase přinesl možnost zpracovat všechna data přímo v operační paměti, což zásadně rozšiřuje možnosti průběžné analýzy dat a rozhodování přímo v podnikových procesech.
Pozorně sledujeme vývoj nových technologií a funkcí. Přesto je potřebné říci, že v odvětví finančních služeb je aplikovatelná jenom část funkcionality typické pro komplexní ERP systémy. Naše práce se soustřeďuje spíše na oblast systémů pro správu smluv a řízení služeb zákazníkům. Nelze však říci, že jsme některé technologie zavrhli, protože dynamika technického rozvoje a trhu jsou tak velké, že se nové možnosti efektivního využití často rychle objevují v nové podobě.
Děláte interní kalkulace nákladovosti ERP a jeho přínosů?
ERP představuje u nás spíše menší subsystém, který slouží „back office“ funkcím. Proto se orientujeme na přiměřenost nákladů potřebných na spolehlivou funkci.
Jste v oblasti informačních systémů spíše zastáncem integrace „vše v jednom“, nebo naopak dáváte přednost možnosti vybrat si to nejlepší pro každou oblast?
Záleží na potřebách byznysu. Pokud jsou potřeby obchodu takové, že řešení „vše v jednom“ není reálné, nebráním se možnosti více systémů. Nicméně realitou je, že v sektoru finančních služeb neznám integrovaný informační systém, který by vyhovoval společnosti s nabídkou služeb šíří podobnou naší. V našem případě je tedy nevyhnutelná integrace více systémů.
Vidíte přínos pro svůj byznys v mobilní verzi ERP?
Mobilní technologie jsou v našem odvětví většinou požívané v oblastech prodeje a obsluhy klientů. My je prozatím využíváme především v přístupu k elektronické poště a vybraným informačním zdrojům, v budoucnu je ale plánujeme více využít pro podporu obchodní sítě.
Zaujaly vás myšlenky „sociálních prvků“ v podnikových informačních systémech? Kde vidíte jejich hlavní přínos?
Rozhodně ano. Jejich využití a přínos jsou silně závislé od počtu klientů, kteří jsou otevřeni kontaktu a sdílení informací přes sociální sítě. Klíčovými oblastmi jsou tedy marketing a komunikace. Vzhledem k tomu, že poskytujeme finanční služby, což je oblast poměrně důvěrných informací, využití sociálních prvků mimo oblasti marketingu je zatím otevřené.