;

Trh nositelných zařízení loni rostl o necelých 30 procent

12. 3. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: CIO.com
Chytré hodinky jsou v porovnání s dobou, kdy jejich první verze dorazily na trh, výrazně oblíbenějším artiklem.

Tenhle segment měl svoje vzestupy a pády, ovšem wearables, která máme dnes, jsou chytřejší, rychlejší a výkonnější než kdy dříve – nejnovější Apple Watch dokonce disponují funkcí elektrokardiogramu.

Jak si lze představit, čím lepší wearables jsou, tím lépe se prodávají. Vždyť International Data Corporation (IDC) ve své nejnovější analýze uvádí, že celý trh v průběhu čtvrtého kvartálu 2018 vyskočil o neuvěřitelných 31,4 procenta na 59,3 milionu dodaných kusů.

Když se pak podíváme na celý rok, je úroveň růstu o něco nižší – 27,5 procenta, a počet dodaných jednotek vzrostl na 172,2 milionu.

Rozdělíme-li si wearables na jednotlivé typy produktů, pak konkrétně chytré hodinky zaznamenaly v průběhu roku 2018 skok o 54,3 procenta a na veškerých dodávkách wearables pak měly podíl zhruba 30 procent.

IDC sice nespecifikuje počty ostatních nositelných zařízení za celý rok (například náušních zařízení či fitness náramků), ovšem v průběhu čtvrtého čtvrtletí podle analytické firmy tvořily takové produkty 21,9, respektive 30 procent trhu.

Které společnosti tedy byly v loňském roce dominantními mocnostmi segmentu wearables? Největší kus koláče si evidentně odhryznul Apple s celoročním tržním podílem ve výši 26,8 procenta (a s dodávkami 46,2 milionu zařízení).

ICTS24

Daleko za ním je Samsung s pátým místem na trhu wearables a podílem 6,2 procenta (a 10,7 milionem dodaných zařízení. Mezi nimi se nacházejí Xiaomi, Huawei, a Fitbit, ostatní značky s dělí zhruba 38,8 procenta trhu se 66,8 milionem zařízení.

Zdroj: Techspot.com