Souhrná předpověď situace je taková, že v roce 2014
- podíl Windows stoupne na 5,7% (v roce 2013 měly 3,2%),
- podíl iOS poklesne na 33,1% (v roce 2013 měl 35%),
- podíl Androidu s 60,7% zůstane prakticky nezměněn (v roce 2013 měl 60,8%).
V roce 2014 rovněž začne klesat obliba tabletů menších než 8” a naroste jejich odbyt ve školství a ve velkých korporacích. Stále více tabletů bude mít mobilní připojení k sítím 3. nebo 4. generace (3G/4G) a nebude spoléhat pouze na konektivitu Wi-Fi. Zatímco v roce 2013 mělo k mobilním sítím 3G/4G připojení 27,5% prodaných tabletů, v roce 2014 to bude již 34,7%.
Trh tabletů celkově naroste na 270 milionů, tedy o 22,1% více, než tomu bylo v roce 2013, kdy se na trh dodalo 221 milionů tabletů.
V dlouhodobém trendu se očekává, že podíl tabletů s Windows dosáhne v roce 2017 podílu 10,2%; iOS ve stejném roce poklesne na 30,6% a Android na 58,8%. Chmurná budoucnost ovšem čeká systémy s Windows RT, které již nyní mají zcela marginální zastoupení pod 1%. Není se čemu divit, zájem není již ani u výrobců, a tak systémy s Windows RT najdeme pouze na systémech Microsoft Surface a Surface 2 a pak Nokia 2520 (tedy zase u Microsoftu).
Tablety se stávají stále více výkonnými pomocníky v práci, a tak vidíme trend, že i byznys sféře se přejde od desktopů k tabletům (patrně zase především s Windows).
Rok 2014 bude také zlomovým pro tablety s displejem menším než 8”. Ty dosáhnou v tomto roce svého maxima, které bude činit 57%, a pak již jejich obliba bude klesat a uživatelé se budou orientovat na phablety s úhlopříčkou nad 5”.
Divokou kartou zůstávají zatím wearables, tedy nositelná elektronika. Teprve se ukáže, zda budou koexistovat na trhu společně s tablety, nebo zda se tyto produkty budou vzájemně kanibalizovat.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ BYOD již i ve škole? Tablety mohou být užitečným pomocníkem při výuce
Žáci i učitelé se shodují v tom, že tablet je užitečnou školní pomůcku, která umožňuje rychlý přístup k informacím. Rodiče se obávají závislosti na technologiích.
→ Podle CIO brání opravdovým ziskům z mobility v podnicích náklady a složitost
Většina dnešních CIO vidí hodnotu v „mobilizaci“ podnikových aplikací a v implementaci inovací spojených s mobilitou, jako jsou GPS funkce, služby založené na poloze (LBS), mobilní platby a QR kódy.