;

Trend: mobilní správa obsahu - GoDaddy kupuje česko-slovenský startup M.dot

12. 2. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Scanrail - Fotolia.com
Zatímco se stále mluví o nutnosti připravit své weby pro mobilní zákazníky, řada menších podniků a podnikatelů chce také pomocí mobilních zařízení spravovat i obsah svého webu.

Se vzrůstající mobilitou se ukázalo, že stále více firemních uživatelů by uvítalo možnost spravovat své firemní webové stránky pomocí mobilních aplikací. Že se jedná o slibnou tržní příležitost, to potvrdila americká firma GoDaddy. Za odhadovanou částku 15 milionů USD koupila úspěšný česko-slovenský start-up M.dot, který právě takové aplikace umí realizovat.

M.dot je mladá firma, která v říjnu loňského roku uvedla na AppStore svou aplikaci pojmenovanou také M.dot, která umožní podnikatelům vytvářet a spravovat firemní weby pomocí chytrých telefonů. Vytvoření a správu webů usnadňuji předdefinované šablony s řadou prvků, specifických pro firemní potřeby (otvírací hodiny, doporučení dopravního spojení, galerie, ceníky). Nechybí ani blog, podpora Dropboxu a integrace se sociálními sítěmi jako je Facebook, Twitter, Flicker nebo YouTube. Samozřejmě, že pro mobilní zařízení není určen jen back-end, ale také je podporují vytvořené uživatelské stránky.

Uvedení M.dot na trh si vyžádalo asi rok vývoje a počáteční investici 0,7 milionu dolarů. Částka za prodej nebyla sice oficiálně uvedena, odhadovaná částka prodeje dává tušit, že zakladatelé Dominik Balogh a Pavel Serbajlo budou mít co oslavovat. 

Americká firma GoDaddy je světově největší registrátor domén, který poskytuje i hosting a další služby pro podnikatele a firmy. Akvizice M.dot umožnila firmě GoDaddy rozšířit portfolio služeb v segmentu menších firem. Díky novým plánům rozvoje GoDaddy zřídí dalších 40 pracovních míst v centrále firmy v Sunnyvale v kalifornském „Křemíkovém údolí“.

bitcoin_skoleni

Zdroj: Computerworld.com

G +