;

To hlavní o Dashboardech - řízení pomocí propojených KPIs

2. 4. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: iDashboards, Sybase
Dashboardy se rychle stávají nezbytným nástrojem pro řízení výkonu v oblasti finančních trhů, stejně jako ve všech dalších odvětvích. Důvod je prostý.

Dashboardy, tedy aplikace pro vizualizaci dat, pomáhají uživatelům přistupovat k nejdůležitějším informacím potřebným pro zlepšení jejich práce.  Dashboardy najdou uplatnění napříč všemi úrovněmi managementu společnosti, od užšího vedení až po pracovníky provozních oddělení. Cílem těchto řešení je zlepšit úroveň informovanosti o klíčových ukazatelích výkonu (KPIs). Napomáhají tak lepšímu řízení společností , zvýšení jejich produktivity a snížení nákladů.

V dnešním konkurenčním prostředí je důležité, aby obchodníci měli k dispozici informace v přehledné a snadno pochopitelné podobě. Jednou z největších výhod Dashboardů je schopnost převzít strategii od užšího vedení společnosti, předat ji pracovníkům do všech oddělení a výsledky pak opět vrátit zpět k vedení. Propojením všech oddělení s podnikovou strategií a cíli umožní pružnější řízení a tím i zaměření na dosahování nejdůležitějších cílů. V iDashboards tomu říkáme „Řízení propojenými KPIs“. Tento přístup společnostem umožňuje aktivně řídit klíčové obchodní postupy tak, aby dosáhly zamýšleného plánu.

Ukázkou propojení pracovníků provozních oddělení s podnikovou strategií je použití Dasboardů pro řízení nového programu úvěrování automobilů, který nasadila jedna regionální banka v USA, nový klient iDashboards.

Výsledky banky v oblasti poskytování úvěrů na automobily byly vyhodnoceny jako neuspokojivé. Tyto úvěry potřebovalo vedení banky navýšit o 20% tak, aby bylo možné splnit fiskální plán. Oddělení marketingu bylo pověřeno návrhem kampaně a jednotlivé pobočky měly pak tuto kampaň realizovat. Zapojili pochopitelně i tým z oddělení péče o zákazníky.  Pobočky vytvořily motivační program pro pracovníky těchto poboček, založený a vyhodnocovaný na základě plnění společného cíle.

iDashboard

Banka pak použila aplikaci iDashboards k vytvoření sady „scorecards“, které management banky využil pro sledování úspěchu programu:

  • Marketingové „scorecards“ pro sledování efektivity jednotlivých marketingových nástrojů
  • „Scorecards“  s výsledky jednotlivých poboček pro sledování týmových i individuálních výkonů
  • “Scorecards“ pro jednotlivé pracovníky oddělení služeb zákazníkům ke sledování jejich spokojenosti

Banka pomocí tohoto systému začala zohledňovat i platební morálku zákazníků a úvěry na automobily tak nabízela pouze určitým skupinám. To pomohlo k výraznému růstu kvality a efektivity práce obchodních zástupců společnosti. Program zaznamenal výborné výsledky, které navýšily hospodaření v oblasti úvěrování vozů o 31%.

Použitím Dashboardů ke sledování a řízení programu se podařilo najít správný postup v několika oblastech:

  • podporovat spolupráci mezi skupinami
  • povzbuzovat soutěživost i výkon
  • překonat plány zvýšením celkové ziskovosti banky.

Uvedený příklad ukazuje potvrzuje skutečnost, že dashboardy jsou vhodné pro měření a řízení výkonu. Při správném použití společnostem pomohou sledovat výsledky na základě stanovených cílů, podporovat zodpovědnost a komunikaci, orientovat zaměstnance pouze na důležité věci a pomocí zobrazení aktuálních výsledků  řídit jejich zvýšenou produkci.

O společnosti iDashboards:

BI Dashboardy od společnosti iDashboards pomáhají jejím zákazníkům s vizualizací a zpracováním dat, která přetvářejí na potřebné informace.  Naše aplikace, využívající patentované technologie,  získaly i celou řadu ocenění. Celosvětovou základnu zákazníků iDashboards tvoří jak velké společnosti z Fortune 500, tak i malé a středně velké podniky, které s pomocí iDashboards dělají rychleji správná rozhodnutí. Produktové portfolio zahrnuje dashboardy řídící, měřící a dashboardy pro management.

Společnost iDashboards je sídlí ve Spojených Státech ve městě Troy. Pro další informace o iDashboards případně pro stažení 30 denní zkušební verze navštivte www.iDashboards.com.

ICTS24

Pokud máte zájem dozvědět se více na toto téma, přijďte se podívat na seminář, který se koná 8. dubna 2013 v Praze, registrace zde.

Máte-li zájem o více informací na toto téma, kontaktujte distributora pro Českou republiku:
Sybase Products Czech, s.r.o.
V Parku 2326/18, 148 00, Praha 4,
Tel.: 284 000 711
E-mail: sales@sybase.cz