Jak vyplývá z analytické studie společnosti Apperian, která nabízí řešení pro zprávu mobilních aplikací, severoamerizké podniky výrazně preferují iOS, zatímco evropské a asijské tíhnou spíše k Androidu.
Závěry studie ostře kontrastují s výsledky celosvětového prodeje mobilních zařízení, podle nichž Android v poslední době trhu jednoznačně dominuje. Podle nejnovější čtvrtletní studie trhu mobilních zařízení, kterou vydala výzkumná a analytická společnost IDC, má společnost Apple pouze 13,5% podíl na světovém trhu, zatímco výrobci zařízení se systémem Android ovládají drtivou většinu zbývající části trhu.
Společnost Apperian uvedla výsledky i podle jednotlivých odvětví a typů aplikací. Nejčastěji se vyskytují obchodní a marketingové aplikace, těsně následované aplikacemi pro servis v terénu a HR. Nejčastěji mobilní aplikace využívá technologický průmysl, následují IT služby a poradenství a za nimi v těsném závěsu veřejná správa.
V samostatném průzkumu se společnost Apperian dotazovala 1200 zaměstnanců na využití mobilních aplikací v jejich firmách a zjistila, že 71 % z nich stráví nejméně 2 hodiny týdně přístupem k podnikovým informacím prostřednictvím mobilního zařízení. Více než třetina zaměstnanců je k podnikovým zdrojům mobilně připojená déle než 5 hodin týdně.
Analytici společnosti Apperian odůvodňují vysoký počet implementací částečně tím, že mobilní aplikace jsou nasazovány samostatně pro jednotlivé týmy spíše než paušálně v celém podniku. I jedna nebo dvě mobilní aplikace v menší firmě podle nich dokáží výrazně zvýšit efektivitu a přispět k lepším obchodním výsledkům.