;

Téměř polovina českých uživatelů ve věku 50+ má dojem, že s nimi technologické firmy neprávem jednají povýšeně

9. 1. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © goodluz - Fotolia.com
Nový průzkum shrnuje používání zařízení a rizika ve věkové kategorii tzv. „boomers“, jak jsou označovány silné ročníky ze 60. let.

Více než dva z pěti (42 %) Čechů nad padesát let se cítí být ponižováni technologickými firmami, nejčastěji ve smyslu, že je považují za technologicky negramotné (62 %). To mimo jiné říká nový průzkum společnosti AVG Technologies. Průzkum, který je další z řady studií v kampani AVG Digital Diaries, dotázal téměř 6.000 lidí z devíti zemí na jejich technologické návyky a názory. Jeho výsledky byly prezentovány na letošním veletrhu CES.

K dalším stížnostem českých respondentů patří zejména to, že se necítí být pro technologické firmy důležitými zákazníky a rovněž se jim nelíbí produkty navržené speciálně pro jejich věkovou skupinu. Tyto důvody uvedli čeští respondenti nejčastěji ze všech sledovaných zemí. Pro srovnání, nejvíce se cítí být firmami ponižováni respondenti v Austrálii (53 %) a nejméně lidé ze Spojených států (30 %).

Toto jednání technologických firem je však dle zjištění průzkumu velmi neopodstatněné, neboť pouhých 9 % Čechů nad padesát (nejméně na světě!) označuje samo sebe za technologické začátečníky. Daleko nejvíce (87 %) respondentů se pak považuje za průměrné uživatele, což je opět nejvíce ze všech sledovaných zemí. Téměř všichni čeští respondenti (99 % vzorku, což je opět nejvíce na světě) pak uvedli, že někdy použili, či dokonce pravidelně používají mobilní aplikace.

Další zjištění průzkumu se týkají především bezpečnosti:

  • 84 % českých respondentů přiznalo, že má obavy o své soukromí a bezpečnost na internetu, což je mírně pod světovým průměrem, 
  • pouze 56 % z nich si dělá starosti o bezpečnost svých dat, což je společně s respondenty z Nového Zélandu nejméně na světě (pro srovnání, nejvíce, tj. 74 procent, má Německo),
  • daleko nejméně na světě (23 %) se čeští respondenti obávají zveřejnění osobních údajů (světový průměr je 44 % a nejvíce má opět Německo).

Specifickou obavou téměř čtvrtiny českých respondentů je pak strach z toho být vyloučen svým okolím pro nedostatečnost technických znalostí.

„Technologické společnosti by si měly velice rozmyslet, než začnou oddělovat starší zákazníky od ostatních,“ říká Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies. „Tato skupina zákazníků se časem zvětšuje, má vyšší kupní sílu a dle našeho průzkumu její drtivá většina aktivně používá mobilní zařízení a aplikace. Ač je tedy důležité řešit jejich specifické obavy z technologií, musí to být prováděno s pochopením a nikoli blahosklonně.“

O průzkumu:
Internetový průzkum AVG Digital Diaries byl proveden v listopadu 2014 a zúčastnilo se jej 5.907 respondentů ve věku přes 50 let z Austrálie, Brazílie, České republiky, Francie, Kanady, Německa, Nového Zélandu, Spojeného království a Spojených států. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno společností Research Now, zabývající se průzkumy trhu.

Zdroj: AVG Technologies

Čtěte také:
→ České IT firmy hledají zaměstnance už v řadách studentů
Podíl IT odborníků na zaměstnané populaci v Česku od poloviny devadesátých let průběžně stoupal. I přesto však manažeři firem kvalifikované pracovníky postrádají. Mnohdy si hledají nové zaměstnance už v řadách studentů prostřednictvím stáží.
→ Skoro polovina uživatelů přichází na internet z mobilních zařízení
Téměř polovina českých internetových uživatelů navštěvuje webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor z mobilních zařízení. Počet těchto uživatelů v listopadu dosáhl 3,35 milionu. Vzrostl rovněž počet mobilních zobrazení stránek, který překročil hodnotu 1,1 miliardy.

ICTS24

Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.

G+