Například Facebook neklade takovou prioritu na kreativitu v zaměstnání jako jiné srovnatelné podniky, a Microsoft je konkrétnější než Facebook a Google při hledání konkrétních talentů u svých zaměstnanců. Vyplývá to ze zprávy analytické firmy Good&Co.
„Technologický průmysl říká velká slova,“ říkají expertky Good&Co Kerry Schofieldová a Roni Mermelshtinová ve své zprávě. „Naše data ovšem naznačují, že kultura Facebooku nikdy nebyla až tak zaměřená na inovaci, jak se původně předpokládalo – stání v řadě by přece jen mohlo být klíčem k úspěchu.“
Manažeři Facebooku měli ve výzkumu o 30 procent nižší skóre v kolonce „dobrodružnost“ než zbytek zaměstnanců firmy. Oddělení lidských zdrojů ve Facebooku navíc evidentně upřednostňuje jednotlivce, kteří jsou spíše proti rizikům a nemají zájem o nové zkušenosti, uzavírají analytičky. „Když jsme porovnávaly charakterové vlastnosti manažerů v IBM, Facebooku, Applu, Googlu a Microsoftu, zjistily jsme, že kultura Facebooku jasně zaostává, pokud jde o najímání z důvodů ,otevřenosti k zážitkům', jako je intelektuální zvídavost a dobrodružnost – tedy dvě vlastnosti nezbytné pro podporu kultury kreativity,“ píše se ve zprávě.
Zaměstnanci v Applu, Microsoftu a IBM jsou podle Good&Co „nejzvídavějšími“ ze sledovaných. Manažeři Applu měli vyšší skóre u vlastností, jako je důraz na detail a intelekt, a dobrodružnost zaměstnanců této společnosti je srovnatelná s Microsoftem. Navzdory vnímání Microsoftu jakožto jednoho z nejkonzervativnějších podniků v technologiích jsou jeho zaměstnanci stejně pracovití, aktivní a adaptabilní jako ti, kdo pracují v Applu, Facebooku, Googlu a IBM. „Při porovnávání charakterových vlastností manažerů v těchto pěti technologických společnostech jsme zjistily, že manažeři měli průměrně o pět procent vyšší skóre oproti ostatním technologickým zaměstnancům, pokud jde o schopnost inspirovat druhé k odevzdání se projektům až do konce,“ říká zpráva.
Dalším závěrem výzkumu Good&Co ovšem je, že nejbezpečnější cestou k manažerské pozici v technologiích je držet se statu quo. „Naše data naznačují, že užitečnou vlastností pro posun nahoru v technologickém odvětví je snížená zvídavost.“
Zdroj: CIO.com