Microsoft svoje Teams uvedl v roce 2017 právě jako konkurenci Slacku, který se stal oblíbenou komunikační platformou v podnicích a alternativou e-mailu pro interní komunikaci. Uveden byl v roce 2014.
Na rozdíl od Slacku, který je samostatnou aplikací, je Microsoft Teams k dispozici zdarma zákazníkům Office 365, kterýžto balík má v současné době 180 milionů měsíčních aktivních uživatelů.
Microsoft – který údajně zvažoval, že Slack za několik miliard dolarů koupí, ale nakonec se rozhodl uvést vlastní řešení – do Teams investoval nemalé zdroje a rychle jim vybudoval nové funkce, které nabízejí širokou škálu využití. Nyní jde o hlavní aplikaci společnosti pro podnikovou spolupráci a komunikaci, která nahradila Skype for Business Online.
Teams zažívá rychlý nárůst díky dosahu Office 365 i popularitě Microsoftu v byznysu. Společnost počátkem roku oznámila, že je používá 500 tisíc organizací. V minulosti ovšem Microsoft odmítal zveřejňovat informace o denních nebo týdenních aktivních uživatelích, takže doposud nebylo jasné, do jaké míry je aplikace v rámci těchto organizací používána.
Na své akci Inspire konané tento týden Microsoft prozradil i to, že má 19 milionů týdenních aktivních uživatelů. Naopak Slack má 10 milionů denních aktivních uživatelů.
Microsoft řekl, že nárůst poukazuje na to, jak se společnosti a jejich zaměstnanci přizpůsobují práci, která se točí okolo týmové spolupráce a způsobů komunikace postavených na kanálech. „Tato data nám říkají, že lidé skutečně přesunuli svoji práci na tuto otevřenou platformu pro komunikaci a spolupráci v reálném čase,“ říká Kady Dundasová, ředitelka produktového marketingu pro Teams.