;

Tarifní zákazníci T-Mobile tvoří více než 31 % z celkových 4,734 milionu zákazníků

11. 8. 2006
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Dlouhodobé zaměření společnosti T-Mobile na segment tarifních zákazníků a snaha nabízet opravdu výhodné služby se naplno odrazily ve výsledcích společnosti za první pololetí roku 2006. Celkový počet zákazníků dosáhl více než 4,73 milionu, přičemž přes 31 procent tvoří tarifní zákazníci. Celkové tržby meziročně vzrostly o 6 procent na 14,2 miliardy, čistý zisk činí téměř 2,7 miliardy korun. Ukazatel EBITDA dosáhl přibližně 6,3 miliardy Kč, EBITDA marže se vyšplhala na nadstandardních 44,7 procent. Podíl nehlasových služeb na příjmech na zákazníka se pohybuje na úrovni 20 procent.

***tisková zpráva společnosti T-Mobile
Dlouhodobé zaměření společnosti T-Mobile na segment tarifních zákazníků a snaha nabízet opravdu výhodné služby se naplno odrazily ve výsledcích společnosti za první pololetí roku 2006. Celkový počet zákazníků dosáhl více než 4,73 milionu, přičemž přes 31 procent tvoří tarifní zákazníci. Celkové tržby meziročně vzrostly o 6 procent na 14,2 miliardy, čistý zisk činí téměř 2,7 miliardy korun. Ukazatel EBITDA dosáhl přibližně 6,3 miliardy Kč, EBITDA marže se vyšplhala na nadstandardních 44,7 procent. Podíl nehlasových služeb na příjmech na zákazníka se pohybuje na úrovni 20 procent.

"Dosažené výsledky předčily naše očekávání. Velmi si ceníme především nárůstu počtu tarifních zákazníků a s tím spojeného zvýšení ukazatele ARPU," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s. a dodává: "Uvědomujeme si, že v současné situaci na českém trhu jsou jedinou cestou výrazné investice do zákazníků. To se odráží především v nabídce cenově výhodných služeb a tarifů. Například jako první z operátorů jsme výrazně zlevnili roaming a, jak statistiky provozu ukazují, se více než 'trefili' do potřeb zákazníků. Jak výsledky za první pololetí letošního roku ukazují, naše snaha se začíná pozitivně odrážet ve spokojenosti uživatelů i vývoji finančních ukazatelů."

Zákazníci: O 157 % nových tarifních zákazníků více než vloni
Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o 6,1 %, přičemž opět vzrostl podíl tarifních zákazníků. Těch bylo ke konci června 2006 více než 31 % z celkové báze, celkem 1,48 milionu. Neméně přesvědčivý je také meziroční nárůst počtu nových tarifních zákazníků - o plných 157 procent. Největší skok v počtu zákazníků operátor zaznamenal v druhém pololetí.
Od 15. ledna mohou zákazníci přenášet svá čísla mezi jednotlivými mobilními sítěmi. Ve vývoji zákaznické báze se tato skutečnost projevila nevýrazně - měsíční churn (tedy počet zákazníků, kteří přestali využívat služeb T-Mobile), se meziročně v prvním pololetí zvýšil o pouhých 0,4 p.p. na celkových 1,4 procenta.

Finanční výsledky: celkové tržby vyšší o 6 %, růst ARPU
V prvním pololetí roku 2006 dosáhl T-Mobile Czech Republic a.s. celkových tržeb ve výši 14,2 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 6 procent. Na tomto velmi dobrém výsledku se výraznou měrou podílely nárůst zákaznické báze a větší využívání poskytovaných služeb. Hodnota ukazatele EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) dosáhla 6,34 miliardy korun, což představuje mírný pokles v porovnání se stejným obdobím minulého roku. EBITDA marže dosáhla 44,7 %, ukazatel ARPU (průměrná měsíční útrata jednoho zákazníka) se mírně meziročně zvýšil o 0,8 % a dosáhla tak 486 Kč.

Do vývoje čistého zisku, který dosáhl 2,7 miliardy korun, se promítly především vyšší odpisy v tomto období.