;

Strategický význam firemního IT narůstá

18. 9. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Tvrdí to interní průzkum společnosti EMC, který dotvrzuje, že IT je považováno za klíčový prostředek k podpoře podnikání. Ke změně přispěly nové trendy: cloud, mobilita, sociální sítě a velká data.

IT oddělení firem se doposud zaměřovala především na zvyšování efektivity a snižování nákladů. Průzkum mezi více než 200 vedoucími pracovníky firem a vedoucími IT oddělní ukázal, že IT je nyní považováno mnohem spíše za klíčový prostředek k podpoře podnikání a lepší komunikaci se zákazníky. 64 % respondentů průzkumu přitom říká, že ředitelé v jejich podnicích vidí IT jako strategický faktor pro rozvoj podnikání; to je více než kdy dříve. IT odvětví se od základu transformuje v důsledku příchodu aktuálních trendů, jako jsou cloud, mobilní technologie, sociální sítě a Big Data. Jejich vliv zcela mění očekávání spotřebitelů a koncových uživatelů, kteří chtějí mít ve stále větší míře možnost interakce online, kdykoli a kdekoli, čímž se IT stává faktorem strategicky důležitějším než v minulosti.

Podobně reagují i uživatelé, 56% dotázaných v Česku uvedla, že zmíněné technologie nové generace poskytnou jejich organizacím konkurenční výhodu. Nové technologie také podle respondentů ovlivní klíčové aspekty jejich podnikání, jako je vytváření nových produktů a služeb (34 %), zjednodušení obchodních funkcí a zvyšování efektivity (32 %) a zlepšování zkušeností zákazníků (32 %). Významný nástroj, který vede k vyšší flexibilitě a zabezpečení, přitom pětina dotazovaných vidí ve společných, veřejných a privátních cloudových službách.

Při hodnocení vyhlídek do budoucnosti se těsná většina respondentů (51 %) vyjádřila s optimismem, tedy že mají v organizaci k dispozici odpovídající úroveň dovedností a znalostí potřebných k úspěšnému naplnění svých obchodních priorit. Zajistit si tyto dovednosti a udržet krok s rychlým tempem inovací v sektoru IT bude, podle získaných výsledků, výzvou pro 61 % firem. O 5 % méně si myslí, že modelové IT oddělení budoucnosti bude sloužit jako interní poskytovatel služeb na vyžádání, včetně platformy jako služby nebo veřejného a privátního cloudu.

„Očekávání zákazníků prošla radikální změnou. Spotřebitelé nyní očekávají možnost okamžité interakce prostřednictvím mobilních zařízení nejen mezi sebou, ale také s nejrůznějšími organizacemi. Aby si zachovaly své postavení a konkurenceschopnost, musejí společnosti bez ohledu na svůj obor podnikání zcela přepracovat obchodní modely, tak aby se dokázaly vyrovnat s nebývalými nároky na přístup, interakci a objem dat. Z tohoto důvodu IT oddělení získávají zpět svou důležitost a prostřednictvím cloudových technologií a Big Data se transformují z nákladového střediska na skutečný katalyzátor změn,“ komentováal výsledky Jiří Sven Svěrák, generální ředitel EMC pro ČR a Slovensko.

Čtěte také:
→ Třetina zaměstnanců z SMB firem má doma lepší IT vybavení
Za největší slabiny svých firem považují zaměstnanci nedostatečné využívání mobilních zařízení, hlavně chytrých telefonů, zastaralý software a nemožnost přístupu k dokumentům mimo kancelář.
→ CIO jako šéf inovací
Šéfové IT oddělení začínají přemýšlet strategicky. I když jsou jejich pracovní úkoly odlišné od poslání ředitelů firem, CIOs se stávají nepostradatelnou součástí managementu společností. Na mítincích je tak jejich židle pomyslně po pravé ruce generálního ředitele.

bitcoin_skoleni

Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.

G+