Nejčastější rezervy mají firmy v...
Většina společností již dnes virtualizaci v určité formě využívá. IT bude ještě nějakou dobu kombinací virtuálního a fyzického, a proto je vhodné vybírat takové nástroje pro automatizaci a správu, které dovedou dobře pokrýt oba světy. „Velmi často se setkáváme s tím, že zákazníci provozují pouze nástroje pro dohled a správu virtualizační vrstvy, a tím plně nevyužívají možností, které jim nasazení virtualizace nabízí,“ vnímá situaci Petr Váša z Microsoftu.
Velké rezervy tak mají firmy především v oblasti automatizace, neboli zavádění nástrojů pro centralizovanou péči o IT a automatizaci procesů. Zde jsou zákazníci mnohdy daleko za tím, co jim současné nástroje nabízí. Jako další oblast s často nevyužitým potenciálem lze označit interní vzdělávání uživatelů. „Často panuje obava z reakcí uživatelů, pokud jim IT sebere ‚jejich' koncové zařízení (tedy data a aplikace) a přenese je do virtuálního centralizovaného prostředí,“ myslí si Ondřej Marek.
Rezervy odběratelů v oblasti virtualizace pohledem „cloudového operátora“ se snaží pojmenovat Jiří Šebesta, konzultant předprodejní podpory GTS Czech: „Zákazníci často bojují s vlastní nedůvěrou v nákup virtualizovaného prostředí v podobě služby od cloudových operátorů a trpí pocitem falešné bezpečnosti svých dat uložených na vlastní infrastruktuře ve vlastních prostorách. Přitom služby virtuálního hostingu jsou již mnohdy na úrovni komoditních služeb. Jde již o obdobnou utilitu jako například služby dodávky energií, operativního leasingu vozidel či dopravních služeb.“
Podle Víta Grossmanna z Orbitu je prostá virtualizace bez strategie konsolidace (snížení počtu a optimalizace) vcelku špatný pán. Končí totiž násobným množstvím virtuálních serverů. „Proto vidím největší rezervy v oblasti plánování architektury a dodržování pravidel při vytváření nových serverů a jiných komponent infrastruktury,“ dodává Grossman.