Chrome stále vede
Chrome si v uplynulém měsíci připsal tři desetiny procentního bodu – stejně jako v lednu – a zakončil ho tak na úrovni 67,3 procenta, což je nejvyšší podíl od října.
Díky tomuto nárůstu už prohlížeči od Googlu příliš nechybí do historického maxima (68,6 % z července 2019), a upravená 12měsíční předpověď vrací Chrome zpátky na cestu růstu, byť velmi pomalou cestu. (Podle původní předpovědi měl prohlížeč zůstat v blízkosti 67 % po celý letošní rok a dokonce až do poloviny roku příštího.)
Jinými slovy bude Chrome i nadále hrát roli hegemona na poli prohlížečů. Pokud tedy Microsoft nevytáhne nějaký zatím neznámý trumf, pokud jde o Edge, bude Chrome i nadále v dostatečném předstihu před svými konkurenty, minimálně v krátkodobém a střednědobém měřítku.
Pokud jde o další čísla, z těch vyplývá, že Apple Safari přišel v únoru o čtyři desetiny procentního bodu a skončil na úrovni 3,9 %, zatímco stejnojmenný prohlížeč společnosti Opera Software spadl o dvě desetiny bodu na 1,2 %. Podle původních čísel Net Applications zažíval Safari koncem loňského roku poměrně působivý růst, který – jak se ukázalo – byl způsoben nesprávným započítáváním iPadů běžících na systému iPadOS 13 mezi zařízení macOS. Čísla pak byla uvedena na pravou míru v lednu, kdy analytická firma zrevidovala svoje data za několik měsíců dozadu. V únoru pak Safari zůstalo nad úrovní ze stejného měsíce roku 2019, byť jen o dvě desetiny procentního bodu.
Společnost Net Applications vypočítává podíl detekcí uživatelských řetězců prohlížečů využívaných pro přístup na webové stránky klientů firmy. Ta k měření aktivity prohlížečů počítá tzv. návštěvnická sezení (visitor sessions).
Zdroj: Computerworld.com