Chrome totiž v uplynulém měsíci zaznamenal rekordní ztrátu uživatelského podílu. Navíc jen měsíc poté, co si připsal absolutní rekord.
Dolů. Nahoru. Nahoru. Dolů. Sledování měsíčních pohybů uživatelských podílů prohlížečů může být úmorné, zejména pokud zjištěná data neukazují jasné krátkodobé trendy. Znamená to, že by Chrome byl odsouzen k postupnému propadu? Těžko. Ale mohl by být? Jistě. Nic není věčné.
Stačí se zeptat Microsoftu.
Podle analytické firmy Net Applications přišel Chrome v průběhu dubna na uživatelském podílu o 2,2 procentního bodu na 65,6 procenta, což je nejhorší výsledek od října 2018. Pád byl o více než půl bodu rychlejší i oproti předchozímu rekordu, stanovenému v srpnu 2013, kdy Chrome dosahoval jen 16procentního uživatelského podílu a nejlepším na poli prohlížečů byl Internet Explorer (IE) od Microsoftu s podílem 57,6 %.
Ani takhle masivní propad však nesmazal zisky prohlížeče od Googlu z uplynulého roku. Za posledních dvanáct měsíců si Chrome připsal čtyři procentní body, což je zdaleka nejlepší výsledek ze všech prohlížečů. Ve prospěch Chromu hovoří i historie: v posledních třech případech ztráty uživatelského podílu totiž následující měsíc získal procentní bod nebo více, čímž snadno smazal předchozí propad.
Ztráta ovšem znamená trhlinu ve snaze Chromu překonat hranici 70 procent. Měsíc stará předpověď tipovala dosažení této hranice na srpen letošního roku, jenže nejnovější výpočty – založené na 12měsíčním průměru – předpovídají Chromu 70procentní podíl až na červen 2020.