;

Stále více podniků buduje své vlastní mobilní aplikace

19. 6. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Halfpoint - Fotolia.com
Společnosti stále častěji vyvíjejí své vlastní mobilní aplikace, čímž by chtěly vylepšit svůj byznys. Počet takových společností se podle každoroční studie Gartneru v roce 2016 výrazně navýšil.

V roce 2015 bylo do vývoje mobilních aplikací nějakým způsobem zapojeno 60 procent organizací. V minulém roce toto čílo vyskočilo na asi 73 %, uvádí studie, která zároveň hodnotila 35 dodavatelů vývojářských platforem pro mobilní aplikace (MADP) pro letošní „Magické kvadranty“.

MADP poskytují nástroje, technologie, komponenty a služby, které se stávají základními stavebními kameny využívanými podniky k tvorbě zakázkových mobilních aplikací, mobilních webových aplikací nebo webů, uvádí Gartner.

Většina vývoje zakázkových aplikací je stále zaměřena na aplikace, které se točí okolo kódu, a jejichž účelem je vývoj aplikací směřujících k zákazníkovi i kritických podnikových aplikací pro partnery a distributory. Průměrný počet mobilních aplikací implementovaných na jednu společnost je stále poměrně nízký: osm aplikací.

Podniky stále více využívají MADP pro tvorbu samoobslužných aplikací pro lidské zdroje pro sledování záležitostí, jako jsou čerpaná dovolená zaměstnanců nebo získávání povolení, i pro testování každodenních operací pro spolupráci.

MADP stále více zahrnují podporu pro nositelná zařízení, chatboty, virtuální osobní asistenty a konvenční koncové body s uživatelským rozhraním prostřednictvím stejných služeb a API využívaných pro mobilní aplikace i pro web.

V podnicích jsou stále populárnější MADP s „vysokou produktivitou“, u nichž je potřeba jen málo manuálního kódování. Tyto nástroje jsou atraktivní proto, že nevyžadují příliš expertní schopnosti či zdroje.

bitcoin_skoleni

Kromě zakázkových mobilních aplikací asi 25 procent podniků stále využívá nástroje pro vývoj virtuální desktopové infrastruktury a nastavitelné aplikace, jako je SAP Fiori.

Zdroj: Computerworld.com