;

Spotřebitelé chtějí, aby úřady zasáhly proti webům, které sledují jejich aktivitu

17. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Organizace na ochranu spotřebitelů Consumer Watchdog usiluje o to, aby se americká Federální komise pro komunikaci (FCC) více zabývala obavami o ochranu soukromí v souvislosti s laxním přístupem provozovatelů internetových stránek k požadavku „nesledovat“, kterou mohou uživatelé nastavit v internetovém prohlížeči.

Organizace Consumer Watchdog podala oficiální žádost o vydání nových předpisů, které nařídí společnostem jako je Google, Facebook, Pandora nebo Netflix, aby respektovaly požadavek prohlížeče nesledovat kroky uživatele.

Některé stránky takovému požadavky vyhoví, ale neexistuje předpis, který by je k tomu mohl donutit. To je důvodem, proč řada stránek přání uživatele ignoruje. Existuje mnoho nástrojů, které blokují reklamu cílenou na základě sledování aktivity uživatele, ale nebrání samotnému sběru dat. Podle obhájců práv uživatelů je nutné vynutit dodržování soukromí zavedením nových předpisů a postihů za jejich porušování.

ICTS24

Podle průzkumu, který v květnu provedlo výzkumné centrum Pew Research Center, považuje 93 % uživatelů za důležité mít pod kontrolou, kdo o nich získá informace. Znepokojuje je, že o nich při procházení internetu vzniká bez jejich vědomí a souhlasu digitální záznam.

Organizace internetových společností jsou obecně proti jakýmkoli nařízením v tomto ohledu a tvrdí, že nejsou nutné. Tvrdí, že uživatelům k zajištění ochrany soukromí stačí samoregulace odvětví a nástroje, které poskytují samotné webové stránky a jiné organizace.