Sony Ericsson zvyšuje podíl na trhu s mobilními přístroji. Počet dodaných přístrojů vzrostl meziročně o 63 % a tržeb o 47 %. Zisk dosáhl výše 362 milionů eur.
V prvním čtvrtletí bylo dodáno 21,8 milionů přístrojů. Hodnota průměrné prodejní ceny dodaného přístroje poklesla na 134 EUR díky rozšiřování produktového portfolia o telefony střední třídy a cenově dostupné modely. Přes rozšiřování produktového portfolia o telefony střední třídy a cenově dostupné modely ale došlo k meziročnímu nárůstu marží.
Během čtvrtletí společnost Sony Ericsson představila několik nových modelů včetně dvou telefonů Cyber-shot, pěti Walkman mobilů různých cenových kategorií a svého prvního HSDPA telefonu, který je určen především pro severoamerický trh.
V průběhu prvního čtvrtletí 2007 společnost Sony Ericsson oznámila několik strategických kroků:
- zahájit přes své globální výrobní partnery Flextronics a Foxconn výrobu telefonů v Indii;
- došlo k dokončení akvizice švédské softwarové společnosti UIQ Technology AB a založení samostatné holdingové firmy UIQ Holdings;
- v březnu Sony Ericsson podepsala se Sagem Communication (SAFRAN Group) dohody o licencování a vývoji cenově dostupných GSM, GPRS a EDGE telefonů.
Sony Ericsson odhaduje celosvětový trh mobilních telefonů na více než 1,1 miliardy dodaných přístrojů v roce 2007. Společnost předpokládá, že v prvním čtvrtletí vzrostl její globální tržní podíl o přibližně 2 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku na více než 8 %.
Konsolidované finanční výsledky Sony Ericsson za první čtvrtletí roku 2007:
Q1 2006 | Q4 2006 | Q1 2007 | |
Počet dodaných přístrojů (v milionech ks) | 13,3 | 26,0 | 21,8 |
Tržby (v milionech EUR) | 1992 | 3782 | 2925 |
Hrubá marže (%) | 26,3 % | 29 % | 30,3 % |
Provozní zisk (v milionech EUR) | 143 | 484 | 346 |
Provozní marže (%) | 7,2 % | 12,8 % | 11,8 % |
Zisk před zdaněním (v milionech EUR) | 151 | 502 | 362 |
Čistý zisk (v milionech EUR) | 109 | 447 | 254 |
Průměrná prodejní cena (EUR) | 149 | 146 | 134 |