;

Sony Ericsson dodává za čtvrtletí skoro 20 milionů mobilů

18. 10. 2006
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Společnost Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) oznámila konsolidované finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2006.

Společnost Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) oznámila konsolidované finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2006.

***tisková zpráva společnosti Sony Ericsson

Klíčové ukazatele ve třetím čtvrtletí 2006:
· Meziroční nárůst zisku před zdaněním o 187 %
· Posilování podílu na trhu díky meziročnímu zvýšení počtu dodaných přístrojů o 43 %
· Nárůst průměrné prodejní ceny (ASP) na 147 EUR


Q3 2005Q2 2006Q3 2006
Počet dodaných přístrojů (v milionech ks)
13,8
15,7
19,8
Tržby (v milionech EUR)
2055
2272
2913
Zisk před zdaněním (v milionech EUR)
151
211
433
Čistý zisk (v milionech EUR)
104
143
298

Ve třetím čtvrtletí bylo dodáno 19,8 milionu přístrojů, což představuje nárůst o 43 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Růst je zároveň přibližně dvakrát rychlejší než růst trhu. Tržby meziročně vzrostly o 42 % a dosáhly výše 2913 milionů EUR. Zisk před zdaněním činil 433 milionů EUR a v meziročním srovnání vzrostl o 187 %. Čistý zisk dosáhl výše 298 milionů EUR.
Během druhého čtvrtletí došlo k posilování pozice na trhu díky úspěchu fotomobilu K800i s označením Cyber-shot a produktové řady Walkman mobilů. Společnost dále rozšířila svou nabídku hudebních telefonů zahájením dodávek nového Walkman mobilu W850i. Tento model s vysouvací konstrukcí podporuje sítě třetí generace a nabízí paměť až pro tisíc skladeb.
„Společnost Sony Ericsson ve třetím čtvrtletí sklidila úspěch zahájením prodeje dříve oznámených telefonů jako jsou model K800i s označením Cyber-shot™, Walkman mobil W810i, kompaktní 3G telefon K610i nebo cenově dostupné modely W300i a K310i. Naše strategie je mít v každé produktové kategorii určitou vlajkovou loď – pro fotografování Cyber-shot™ telefon, pro přehrávání hudby Walkman mobil. Úspěch klíčových modelů pak zákazníky láká i k nákupu cenově dostupnějších přístrojů a naše telefony tak používá více uživatelů,“ řekl Miles Flint, prezident společnosti Sony Ericsson. „Rekordní výsledky tohoto čtvrtletí ukazují, jakých úspěchů společnost Sony Ericsson dosáhla za pět let své existence, které oslavila 1. října,“ dodává.
Hodnota průměrné prodejní ceny (ASP) vzrostla ve srovnání s předchozím obdobím na 147 EUR. Důvodem byl větší podíl dražších přístrojů v portfoliu.
Pohled společnosti Sony Ericsson na trh mobilních telefonů se oproti předchozímu období nemění a prognóza celosvětového trhu zůstává na 950 milionech dodaných přístrojů v roce 2006. Společnost Sony Ericsson tak předpokládá, že ve čtvrtletí překonala růst trhu a zvýšila svůj globální tržní podíl o více než 1 % na celkových přibližně 8 %.