Od svého opětovného uvedení rostla tato cloudová aplikace poměrně rychle. Jak funguje a proč se jí tak daří, na to se podíváme v tomto článku.
Hlavní snahou tvůrců Smartsheetu je jednoduchost používání pro různé typy zaměstnanců. Nástroj byl uveden už v roce 2006, ale významnější klientelu (co do počtu i prestiže) si začal získávat po redesignu v roce 2010, při němž bylo osekáno výrazné množství funkcí.
V dnešní době využívá aplikaci více než 70 tisíc společností včetně poloviny žebříčku Fortune 500; k zákazníkům patří i Google, Netflix či americká administrativa.
Ředitel výzkumu společnosti 451 Research Chris Marsh tvrdí, že úspěch aplikace stojí na tom, že je praktická a líbivá pro širokou škálu podnikových uživatelů, hlavně projektových manažerů. V překladu to znamená především kombinaci důvěrně známého tabulkového procesoru s bohatšími schopnostmi pro řízení práce i spolupráci.
Jejími hlavními konkurenty jsou široce používané produkty pro task management jako Asana a Trello.
Ačkoliv Smartsheet oplývá jistou podobností s tradičnějšími aplikacemi pro produktový management, je součástí nové generace vznikajících nástrojů pro řízení práce, k nimž patří i Clarizen, Workfront, Asana, Planview’s Projectplace, Wrike a další.
Jeho jádrem je jednodušší uživatelské rozhraní, které se točí okolo „listů“ podobných tabulkám v Excelu, který je samotný dlouhodobě využíván pro řízení projektů, nicméně u těch složitějších se ukazuje jako těžkopádný a příliš komplikovaný.
Existuje několik způsobů, jak ve Smartsheetu sledovat pokrok a stav prjektů. Společnost loni dodala nástěnky Kanban, které jsou podobné těm, jež využívá Trello ve svém kartovém náhledu (Card View); úkoly lze spravovat také z kalendáře aplikace.
Další funkcionality Smartsheetu jsou určeny k mapování práce na vyšší úrovni. Například v roce 2016 byl v rámci aplikace uveden vizualizační dashboard, tedy jakási „přístrojová deska“ s názvem Sight, který podnikům umožňuje nahlížet do aktuálního stavu důležitých projektů, termínů a cílů, na nichž pracují jednotlivé týmy.
Zdroj: Computerworld.com