Integrace, představené v uplynulém týdnu, jsou součástí širší snahy o propojení Slacku s aplikacemi pro produktivitu od různých výrobců, říká Andy Pflaum, ředitel produktového managementu Slacku pro vzájemnou kompatibilitu.
Právě rozsah integrací s aplikacemi třetích stran je už delší dobu silnou stránkou Slacku (který jich dosud přidal už více než 1 500), jež uživatelům pomáhá pracovat bez nutnosti přepínání mezi aplikacemi. Na seznam integrací se řadí aplikace pro produktivitu a obchod od firem typu Google, ServiceNow a Salesforce.
„Uvědomujeme si, že naši zákazníci budou mít různé nástroje, které používají na pracovišti,“ říká Pflaum. „V dnešní době nikdo nemá jediný balík od Microsoftu, Googlu, Ciska nebo Salesforce. Prakticky každý podnik má směsici řešení od různých poskytovatelů. Myslíme si, že nám integrace s Office 365 pomůže učinit další krok směrem k tomu, abychom se stali skutečným uzlem pro spolupráci,“ řekl.
Wayne Kurtzman, ředitel výzkumu společnosti IDC, nazval integraci s Office 365 příkladem plnění závazku Slacku k vytvoření otevřeného ekosystému aplikací.
„Tato otevřenost, která usnadňuje práci, nyní s touto hloubkovou integrací s Microsoftem, umožňuje uživatelům komunikovat na vhodné platformě pro danou zprávu – a spolupracovat s kompletním balíkem IT [řešení],“ řekl. „Zároveň zdůrazňuje, že komunikace uživatelů a preference spolupráce se stále rychle vyvíjejí, a jsou vedeny technologicky zdatnějšími zaměstnanci.“
Nová aplikace Outlook Calendar odesílá oznámení ve Slacku tehdy, když jsou uživatelé pozváni na schůzku, a zvýrazňuje jakékoliv konflikty v plánování. Oznámení (notifikace) o video schůzkách zahrnují také odkaz na konferenční aplikace, jako jsou Webex, Zoom či Skype for Business. Obzvláště stojí za zmínku poslední jmenovaná, protože Microsoft Skype for Business „přimíchal“ do své aplikace Teams, čímž v podstatě vytvořil přemostění mezi oběma těmito aplikacemi pro spolupráci.