Nezvykle rychle po sobě přicházejí dvě nové verze známého komunikačního programu, z nichž ta poslední naznačuje zcela nový směr vývoje.
Po nedávno uvedené verzi Skype 3 pro Windows, která mj. podařeně dotáhla i uživatelské rozhraní, je tu verze 3.1 se zcela novou funkcí SkypeFind a v kupodivu v betaverzi uvedenou Skype Prime.
Jak se píše v tiskové zprávě, podle společnosti Forrester Research více než jedna čtvrtina těch, kteří nakupují na internetu, připojuje k produktům či a službám svůj komentář („Leveraging User-Generated Content,“ Brian Haven, 25. ledna 2007, čili „Jak využít možností obsahu vytvářeného uživateli“).
Nejnovější verze programu Skype se tedy vydala směrem ke sdílení informací o firmách, a to v rámci celé mnohamilionové komunity a navíc napříč hranicemi.
SkypeFind je navržen jako průvodce, díky němuž lidé mohou hodnotit a společně sdílet firmy s nimiž jsou spokojeni – od prodejen automobilů, přes květinářství, kadeřnické salóny, až po restaurace – a to na celém světě.
Skype Prime, která je zatím k dispozici v betaverzi, představuje tržiště, jež k sobě navzájem přivádí lidi, kteří mají na prodej znalosti nebo vědomosti, a ty, kdo hledají radu a jsou ochotni za ni zaplatit. Samozřejmostí je zpětná vazba směrem od uživatelů.
Skutečnost, že lidé, drobní podnikatelé a malé firmy mají díky této funkci příležitost nechat si za své znalosti zaplatit, je pro Skype něčím zcela novým.
Nastavení Skype Prime je snadné a sami si můžete určit, kolik si budete účtovat za minutu nebo jaké budou vaše jednorázové ceny. Poplatky se hradí přes PayPal a 30 % z nich bude náležet společnosti Skype za zprostředkování služby.