Mluvíme hodně o tom, jak IT lídři musejí formulovat správné strategie a zajistit, aby správné technologie zapadly přesně tam, kam mají. Ale aby se to stalo skutečností, musejí být IT lídři agenty změn.
Většina z nás například ví, že ve vzorcích, které vycházejí z analýzy kopců dat z obchodu a logů, se skrývá neocenitelná hodnota. Nebo že strojové učení může snížit režijní a „palivové“ transformační aplikace. Nebo že je načase standardizovat zásady zabezpečení pro více cloudů. Jak ale lídři IT přimějí své organizace, aby tento skok učinily?
Musí se naučit prodávat. To je nezbytná dovednost pro efektivní vedení IT.
Co je prvním krokem v prodeji? Průzkum. Musíte zjistit, kde jsou ty nejdostupnější příležitosti k prokázání hodnoty, řekněme, přístupu založeného na datech k modernizaci starších procesů. Organizace, ve kterých jsou technologové integrováni do vícefunkčních pracovních skupin, mají výhodu, protože tyto spojence lze vyzvat k identifikaci „rychlých výher“.
Poté musíte přesvědčit primární zúčastněnou stranu, že za pokus to stojí. Toto není jednorázová záležitost. S touto zúčastněnou stranou (nebo kýmkoli koho určí) musíte spolupracovat na každém kroku, od shromažďování požadavků přes pravidelná ohlášení až po testování a školení.
Také musíte svůj projekt od začátku upravit tak, abyste zajistili, že budete moci sbírat metriky k prokázání úspěchu. Pokud dojde k úspěšnému výsledku, je třeba, abyste vy a/nebo vámi zplnomocněný člověk tento výsledek hlásali do světa. Toto je váš interní marketingový program. Nechte svoji první zúčastněnou stranu, aby pěla ódy na vaši iniciativu, a ostatní budou stát frontu u vašich dveří.
Schopnost budovat a udržovat takové vztahy je zásadním prvkem mezi „7 dovednostmi úspěšných digitálních lídrů“ přispěvatelky CIO Esther Scheinové. Jde ruku v ruce s dalšími měkkými dovednostmi, jako jsou schopnost jasně sdělovat cíle, motivovat ostatní a „vyprávět příběhy“ pomocí terminologií, kterým vedoucí firem rozumí. Podle Scheinové je okolo těchto vlastností „obalena“ přizpůsobivost změnám, což je vlastnost, která byla v posledních 18 měsících podrobena vrcholnému testu.
Směrnice o tom, jak by se pracovní uspořádání měla v důsledku naší postupující pandemie znovu sladit, jsou v gesci generálních ředitelů, nikoli ředitelů IT. Jakmile však budou učiněna základní rozhodnutí – zmenšíme kancelářské prostory? co pro nás hybridní práce znamená? – musí vedení IT zavést ucelený plán souvisejících řešení pro spolupráci, zabezpečení a automatizaci. Jak uvádí pisatelka týmu Computerworldu Charlotte Truemanová v článku „Jak dosáhnout úspěchu hybridního pracoviště“, mnoho společností vnímá budoucnost jako budoucnost „nejprve na dálku“.
Výzvy vzdálené práce zvýšily úroveň stresu pro bezpečnostní profesionály. Ovšem bezpečnostní profesionálové, kteří mají smysl pro účel a jsou schopni navázat silné pracovní vztahy, se vzpírají stereotypu obleženého CISO, který se marně snaží bránit před neúnavným útokem. V příspěvku „Spokojenost práce CISO: Hledání smyslu v misi“ nabízí přispěvatelka Mary Prattová normativní citát od CISO společnosti MongoDB Leny Smartové: „Musíte mít dobrý příběh a musí být srozumitelný a pochopitelný.“
Práce v izolaci naopak přináší nejrůznější nebezpečí. V článku „12 způsobů, jak dělat opravdu špatná technologická rozhodnutí“, se redaktor píšící pro InfoWorld Isaac Sacolick znovu a znovu vrací ke stejným tématům: Nevytvářejte si domněnky. Interagujte se zúčastněnými stranami a zákazníky, abyste určili jejich skutečné, nikoli stanovené potřeby. Nejprve postavte řešení typu proof-of-concept, abyste ověřili své volby, a ne jen bezmyšlenkovitě postupovali kupředu.
Chcete -li uspět v jakékoli iniciativě, potřebujete správné lidi se správnými dovednostmi, včetně těch, kteří udržují vaši infrastrukturu v chodu. Jak ve svém přehledu síťových certifikací uvádí přispěvatelka Network Worldu Maria Korolovová, posunuly se potřeby IT organizací v oblasti vzdálené práce, což vedlo k vysoké poptávce po dovednostech v oblasti SDN, cloudu a automatizace sítí. Síťoví profesionálové, kteří v těchto oblastech získávají certifikace, zaznamenávají nebývalé zvýšení platů.
Pro jakoukoli expanzi technologických aktiv nestačí ani výběr dokonalého řešení, ani organizace vysoce kvalifikovaného personálu. Ano, kontinuální změna slibuje, že bude do budoucna naším výchozím stavem. Pokud však nedokážete formulovat, jak se bude vyvíjet každý nový krok v této evoluci – což vede k realistickému obrazu výhod pro zúčastněné strany – nemusí být vaše úsilí nikdy plně doceněno.
CIO Business World si můžete objednat i jako klasický časopis (v tištěné i v digitální podobně) Věnujeme se nejnovějším technologiím a efektivnímu řízení podnikové informatiky. Přinášíme nové ekonomické trendy a analýzy a zejména praktické informace z oblasti podnikového IT se zaměřením na obchodní a podnikatelské přínosy informačních technologií. Nabízíme možná řešení problémů spojených s podnikovým IT v období omezených rozpočtů. Naší cílovou skupinou je vyšší management ze všech odvětví ekonomiky.