;

Servery sestavované v iPadu

30. 4. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © bloomua - Fotolia.com
Největší německý výrobce serverů, společnost Thomas-Krenn, začal hned počátkem roku 2011 systematicky přecházet na zavedení tabletů iPad při zpracovávání zakázek a organizaci postupů ve výrobě a v systému organizace zboží a materiálu.

Využívání iPadů ve výrobních podnicích jak při vlastním kompletování u výroby na zakázku, tak například namísto PC terminálů pro komunikaci patří k nejnovějším trendům, jež se objevily v minulém roce. Hlavní výhody nasazení tabletů vysvětluje vedoucí nákupu ve společnosti Thomas-Krenn T. Wilhelm: „Počátkem roku 2011 jsme po zhruba půlroční přípravné fázi začali přesouvat kompletní systém správy a kontroly zboží i výrobních procesů, který doposud běžel na noteboocích a klasických PC na tablety iPad.“


Pro tyto změny si v Thomas-Krenn definovali několik základních kritérií a výhod:

1. Jednoduchá obsluha prsty, bez pomoci speciálních tužek nebo klávesnic.

2. Znatelně rychlejší zpracování a vyřizování sestavení komponentů zakázek pro výrobu.

3. Jednoduchá a rychlá evidence sériových čísel, díky načtení pouze jednoho „Master-kódu“ na obalu zásilky, a tím bezchybné podchycení a evidence všech komponent v tomto balení.

4. Mnohem menší váha a více než o 100?% vyšší výdrž díky výkonnějším bateriím (dříve max. 4 hodiny, nyní až 10 hodin).

5. Vyšší stabilita – jak fyzická, díky větší robustnosti a odolnosti proti nárazům a otřesům, tak i stabilita celého systému.

6. Znatelné snížení chyb a chybných postupů přímo při výrobě, díky „Touchscreen“ potvrzení každého výrobního kroku přímo u obrázku produktu na tabletu.

bitcoin_skoleni

7. Spolehlivé a bezchybné automatické předávání dat a informací o potřebných komponentech a dílech mezi nákupním oddělením, skladem, výrobou, technickým a obchodním oddělením a RMA pro okamžité informace o dostupnosti produktu.

Zkušenosti z výroby byly natolik pozitivní, že se v roce 2012 firma rozhodla zavést tablety do všech oddělení. To přinese další zjednodušení hlavně komunikačních postupů, které probíhají v tomto systému „živě“ a automaticky, bez ztráty času a energie při psaní zpráv e-mailem nebo tradičními interními systémy.

Po vyhodnocení prvních známých údajů se v roce 2011 u Thomas-Krenn znatelně zvýšily efektivita a rychlost sestavování komponent pro výrobu (cca o 20%) a oproti tomu drasticky klesla chybovost při sestavování zakázek. Všechny tyto zmíněné pozitivní aspekty přinášejí samozřejmě značnou úsporu nákladů a výdajů, kterou lze následně promítnout do financování vývoje a nových technologií.

Autor je key account managerem, zodpovědným za český internetový obchod, akvizici a komunikaci s českými zákazníky a partnery ve společnosti Thomas-Krenn.