Společnost HP dnes oznámila s platností od 1. listopadu 2008 jmenování Senty Čermákové (40) na pozici ředitelky vztahů s médií a analytiky v oblasti technologický služeb a vertikál HP s celosvětovou působností (Worldwide Analyst and Press Relations Director, Technology Services and Industries). Na této pozici bude Senta Čermáková řídit mezinárodní tým se sídlem v Kalifornii (Cupertino), kde bude také její oficiální kancelář; částečně ale bude pracovat i z poboček HP po celém světě. Její přímou nadřízenou je Lynn Andersonová, viceprezidentka HP pro marketing a komunikaci.
„Senta patří v týmu HP již dlouhé roky ke špičkovým profesionálům, kteří potvrzují, že se i čeští manažeři mohou prosadit ve velmi ostré mezinárodní konkurenci,“ komentoval jmenování Senty Čermákové do nové pozice Jan Kameníček, generální ředitel HP ČR. „V multikulturním prostředí společnosti HP má šanci na téměř neomezený pracovní růst každý zaměstnanec bez výjimky, záleží na jeho schopnostech a pracovním nasazení.“
Až do konce roku 2008 zůstává Senta Čermáková nadále i ředitelkou marketingu a strategií pro oblast střední a východní Evropy. Hlavní prioritou v nové pozici bude pro Sentu Čermákovou vytvoření silného mezinárodního týmu a řízení všech PR aktivit v oblasti technologických služeb a vertikál HP.
„Šanci pracovat za hranicemi regionu mají díky růstové strategii HP manažeři všech globálních poboček včetně české,“ doplnila Senta Čermáková. „Velice si cením příležitosti aktivně se podílet na činnosti HP v oblasti, která patří mezi klíčové z hlediska celosvětové působnosti a rozvoje HP. Práce v centrále HP je největší výzvou mé kariéry, ale věřím, že po zkušenostech z mých předchozích regionálních pozic jsem na ni dobře připravena.“
Senta Čermáková absolvovala v roce 1991 studium elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze se zaměřením na biokybernetiku. Svou akademickou dráhu obohatila ještě studiem servisního marketingu – The Services Marketing Professional Program (SMPP) americké oborové, vzdělávací a konzultační společnosti ITSMA (Information Technology Services Marketing Association) se sídlem v Londýně.
Svou profesní kariéru odstartovala v roce 1991 jako marketingová specialistka v pražské pobočce společnosti Digital Equipment. Měla na starosti uvedení společnosti na český trh, současně působila i jako tisková mluvčí. V roce 1997 přešla v rámci společnosti na pozici Sales Support Specialist, kde se věnovala hlavně klíčovým zákazníkům a mapování konkurence.
Po akvizici společnosti Digital Equipment firmou Compaq Computer v roce 1998 se Senta vrátila do oblasti marketingu ve funkci manažerky pro PR a marketingovou komunikaci. Na této pozici spoluvytvářela novou korporátní identitu společnosti, zajišťovala kompletní PR společnosti včetně sponzorských aktivit či akcí pro významné zákazníky, a byla šéfredaktorkou zákaznického časopisu.
V době lokálního slučování společností Compaq a HP v roce 2002 působila na pozici Integration Office Manager a významnou měrou se podílela na úspěšném sloučení českých poboček obou společností. Kvalita její práce v této pozici byla oceněna udělením titulu Nejlepší integrační manažerka v regionu ISE (International Sales Europe), zahrnujícím střední a východní Evropu, Středomoří, Blízký východ a Afriku.
Po dokončení fúze HP a Compaqu se Senta Čermáková dále věnovala oblasti firemního marketingu jako marketingová manažerka divize HP Services, kde po dobu následujících dvou let vytvořila zcela novou marketingovou koncepci, která byla v roce 2003 vyhodnocena jako nejlepší v regionu ISE.
Od roku 2005 začala Senta pracovat na regionální pozici marketingové ředitelky regionu ISE. Po rozdělení regionu na dvě části CEE (Central Eastern Europe) a MEMA (Middle East Mediterranean and Africa) se v květnu 2007 stala marketingovou ředitelkou regionu CEE.
Senta Čermáková hovoří anglicky a rusky, ve svém volném čase se věnuje rozličným sportovním aktivitám, zejména joggingu a lyžování, a mezi její další zájmy patří biologie, cestování, četba či společenské hry. Je vdaná a má dvě děti.