;

Selhání v komunikaci aneb rozdílný pohled na BYOD

19. 4. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: pcworld.com
Nejnovější průzkumy hovoří jasně: IT oddělení firem v rámci programů BYOD nenabízejí koncovým uživatelům dostatečnou podporu mobilních zařízení.

Zároveň si pracovníci IT oddělení myslí, že v této oblasti odvádějí dobrou práci. Mobilita se tak postupně stává hlavním bodem sváru ve vratkých vztazích IT a byznysu. Společnost CDW, dodavatel technologických služeb a produktů, uskutečnila průzkum mezi 1 200 mobilních uživatelů a 1 200 IT profesionálů, přičemž zde zjistila výrazný nesoulad. Kolem 64 procent IT profesionálů se totiž v oblasti zajišťování osobní podpory pro mobilitu (včetně pravidel BYOD a technické podpory) ohodnotilo pomyslnou školní známkou 1 nebo 2, zatímco 56 procent uživatelů IT udělilo známku 3 nebo horší.

Uživatelé BYOD se v průzkumu rozpovídali o svých problémech s IT odděleními. V mnohém to byly staré známé písničky: „Potřebovali bychom zlepšit dostupnost IT profesionálů při technických problémech a také zrychlení doby odezvy.“ Další byli konkrétnější a hovořili o mobilitě: „Měli bychom mít přístup k aplikacím, které bychom mohli využívat pro práci, abychom nebyli tak závislí na svých počítačích.“

Většinou však uživatelé požadují v první řadě lepší školení a komunikaci ze strany IT, minimálně pokud jde o hledání vlastní cesty novým světem mobilních zařízení. „Mobilita si úspěšně prorazila svou cestu na pracoviště, což zvyšuje a komplikuje nároky na IT oddělení. To pak často vede k frustraci na všech frontách,“ říká Andrea Bradshawová, ředitelka a generální manažerka mobilních řešení u CDW.

S BYOD to není jednoduché

Abychom byli objektivní, má IT – obecně – v této oblasti nelehkou práci. Ohromných 86 procent uživatelů, kteří využívají BYOD, se shoduje na tom, že přistupuje k informacím spojeným s prací (nebo tyto údaje ukládá) na svém mobilním zařízení. Pět procent uživatelů také přiznalo ztrátu osobního řešení, které používá pro práci. K ní dochází nejčastěji tak, že jej někde zapomenou, nebo v důsledku krádeže. Pokud uvážíme, že mnoho lidí aktivně využívá více než jedno zařízení, odhaduje CDW, že se jeden z 20 přístrojů ztratí nebo bude ukraden.

Varovným signálem pak je, že podle společnosti Symantec je 83 procent ztracených smartphonů využito ve snaze přistupovat ke korporátním datům. Mobilní zařízení navíc vytvářejí tlak na korporátní síť, což vede k jejím dlouhým odezvám a problémům se škálovatelností. Téměř 40 procent IT profesionálů tvrdí, že se již setkalo s vážnými potížemi spojenými s výkonností sítě. Tento problém se navíc bude jen zhoršovat, neboť IT profesionálové očekávají, že počet smartphonů a tabletů připojujících se k síti se v nejbližších dvou letech více než zdvojnásobí.

bitcoin_skoleni

Aby CIO tato nebezpečí zažehnali, musejí implementovat přísné směrnice pro koncové uživatele a zpracovat univerzálně použitelná pravidla BYOD. Měli by také od uživatelů vyžadovat delší hesla a vynucovat uzamykání pracovní plochy mobilních zařízení.

Čtěte také:
→ CIO musejí zavést BYOD, aby přilákali generaci Y
V Silicon Valley se nedávno objevily fámy o tom, že fenomén BYOD již pomalu ztrácí na síle. CIO, kteří by si mysleli, že tuto vývojovou etapu informačních technologií mohou s klidnou duší přeskočit, však riskují ztrátu loajality u nesmírně důležité a neustále rostoucí složky pracovní síly každé organizace: takzvané generace třetího tisíciletí, známé rovněž jako generace Y.
→ MDM zaostává za mobilním boomem
Elementární správu mobilních zařízení organizace uskutečňují s pomocí synchronizačních protokolů, díky nimž lze implementovat alespoň nejjednodušší pravidla. Ve chvíli, kdy tento způsob přestane vyhovovat nebo dostačovat, přijde čas pro instalaci komplexnějšího a funkčně bohatšího řešení mobile device management.