V odpovědi na to bývalý technický ředitel Mozilly argumentoval, že Firefox „neudržitelně klesá“ i přesto, že Mozilla vložila nové úsilí do jeho vývoje.
„Chrome není zlý, jen si o sobě moc myslí (doslova ‚je příliš velký pro své kalhoty‘, pozn. překl.),“ napsal Eric Petitt, ředitel produktového marketingu Mozilly, v příspěvku na blogu, přičemž zdůraznil, že tyto jeho komentáře jsou výhradně jeho a nevyjadřují názor jeho zaměstnavatele. „Jeho vliv na internetovou ekonomiku a jednotlivce je nevyrovnaný.“
Petittův argument nespočíval v tom, že Chrome není ve vedení mezi webovými prohlížeči, ale že jeho dominantní postavení a obchodní model Googlu škodí celému webu. „Společnost Google vytvořila [Chrome], aby maximalizovala výnosy z vašich vyhledávání a zobrazovala grafické reklamy na milionech webových stránek. Aby zpeněžila každý… jeden… klik,“ píše Petitt.
Řešení? Používejte Firefox, vyzývá Petitt, který zdůraznil vylepšení výkonu, která Mozilla provedla v uplynulých několika letech, včetně postupného vydání multiprocesního Firefoxu, kteří přinese další obsahové procesy ve verzi 54, která má vyjít 12. června.
Nová on-line reklamní kampaň Mozilly, nazvaná „Browse against the machine“ (prohlížejte proti stroji, ve smyslu mašinérie, pozn. překl.), stojí na stejných argumentech nadřazeného podílu Chromu a nových schopností Firefoxu. Ale Petitt cítil potřebu zabránit kritice této snahy. Někteří lidé mohou slogan ‚browse against the machine‘ jako zoufalý výkřik, ale tak to není,“ tvrdí Petitt. „Firefox v loňském roce rostl v počtu uživatelů a Mozilla je finančně zdravější než kdy předtím.
Zoufalství může být vhodné, vyvrací jeho názor Andreas Gal, bývalý technický ředitel Mozilly. V příspěvku na svém soukromém blogu Gal použil data poskytnutá irskou analytickou firmou StatCounter pro předpověď budoucnosti Firefoxu i dalších prohlížečů. A trendová linie nebyla pěkná.
„Navzdory rozšiřujícímu se trhu Internet Explorer od Microsoftu i Firefox na PC neudržitelně klesají,“ uzavírá Gal.
Zdroj: Computerworld.com