Dynamické a konkurenční prostředí nutí české společnosti zrychlit jejich rozhodovací procesy. Rozhodovat se za pochodu. Ale nikoliv na základě dojmů, názorů nebo „včerejších“ dat. Mít při ruce relevantní a aktuální údaje o vývoji klíčových ukazatelů businessu je již prostě nutností.
92 % velkých českých společností se v brzké době chystá začít se zaváděním nových nástrojů, jako je mobilní reporting nebo self-service BI.
Prostor pro mobilní reporting
Mobilní reporting poskytuje přístup k reportům a dashboardům prostřednictvím tabletů a chytrých telefonů kdykoliv a odkudkoliv. Interaktivní reporty s pokročilou vizualizací (často včetně 3D) poskytují rychlý přehled požadovaných ukazatelů. Výhodou je přitom podpora týmové spolupráce (sdílení informací, komentáře atd.).
Společnost Gartner uvádí, že díky zavedení mobilních nástrojů BI dochází k navýšení používání reportů oproti nemobilnímu BI o cca 50%.
Self-service BI
Základní přínosy nástrojů Business Intelligence můžeme jsou jasné: rychlejší rozhodování, vyšší produktivita, lepší rozhodování. Díky relevantním datům a informacím jsou spokojenější i uživatelé. Nyní k tomu přistupuje i koncept samoobslužnosti.
Nástroje self-service BI umožňují uživatelům vytvářet vlastní reporty a analýzy bez použití IT kapacit (a tedy ihned, bez čekání), a to pomocí předpřipravené architektury. Umožňují přístup k heterogenním datům z různých datových zdrojů a import relevantních dat pro analýzy (data mashups) bez potřeby skriptovacích jazyků. K tomu přistupují možnosti pro data discovery (flexibilní a rychlé zkoumání dat) a pro pokročilou datovou vizualizaci. Jednoduché sdílení informací a publikování výstupů podporuje týmovou spolupráci.
Přístup k samoobslužným pro přípravu dat k analýze bude mít podle analytiků do roku 2017 již většina obchodních uživatelů a analytiků v organizacích.
„Mobilní reporting a self-service BI představují dva směry, které při správné implementaci znamenají zásadní posun v efektivitě rozhodovacích procesů většiny společností. Potvrzují to i zkušenosti Trask solutions ze strategických projektů realizované v předních českých společnostech,“ popisuje Ondřej Stokláska, manažer oblasti Business Intelligence v Trask solutions.