Microsoft na začátku roku překvapivě oznámil největší akvizici ve své historii – podpis smlouvy o koupi profesionální sociální sítě LinkedIn za 26,2 miliardy USD. Jeho konkurent na poli CRM, Salesforce, se snaží přesvědčit Evropskou unii, aby transakci zabránila.
Hlavní právník Salesforcu, Burke Norton, hodlá evropským orgánům na ochranu hospodářské soutěže předložit argumenty, proč se Salesforce domnívá, že pokud Microsoft získá akvizicí data LinkedInu, bude to představovat narušení hospodářské soutěže. Evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Margarethe Vestager v lednu prohlásila, že její úřad bude přímo zkoumat, zda je využití dat podnikatelskými subjekty v souladu se zásadami volné hospodářské soutěže. Stížnost Salesforcu se toho zjevně snaží využít.
„Plánovaná akvizice společnosti LinkedIn společností Microsoft ohrožuje inovace a hospodářskou soutěž,“ prohlásil ve čtvrtek Norton. „Po získání jedinečného souboru dat o 450 milionech pracovníků ve více než 200 zemích bude Microsoft moci zabránit konkurentům v přístupu k těmto datům a získat tak nespravedlivou konkurenční výhodu.“
Nutno připomenout, že Microsoft a Salesforce spolu o vládnutí LinkedInu bojovali a Microsoft zvítězil lepší nabídkou. Od té doby šéf Salesforcu Marc Benioff několikrát Microsoft kvůli akvizici kritizoval v médiích.
Prezident Microsoftu Brad Smith si při reakci na tyto útoky nebere servítky a připomíná dominantní postavení Salesforcu na trhu CRM i vysoké ceny které účtuje zákazníkům.
Navzdory tomu, že obě firmy v roce 2014 deklarovaly strategické partnerství., nyní spolu bojují nejen slovy, ale i obchodně. Cloudový Salesforce například nedávno oznámil, že větší část svých pracovních zátěží přesune k Amazonu. Microsoft následně přesvědčil společnost Hewlett-Packard Enterprise k přechodu ze Salesforce na Dynamics 365.