;

Rozpoznávání tváře u Galaxy S8 raději nevyužívejte

3. 4. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: CIO.com
Vypadá to, že funkce rozpoznávání tváře u Samsungu Galaxy S8 je stejně děravá, jako vždy byla. Telefon odemknete s využitím pouhé fotografie.

Je fakt, že lepší smartphone než Galaxy S8 na trhu v současné době najdete jen stěží, nicméně ani nejnovější vlajková loď Samsungu není bez chyb. Namísto toho, aby zde výrobce umístil čtečku otisků prstů na zadní panel, jak je to běžné, umístil ji vedle fotoaparátu, čímž víceméně pojistil to, že lidé budou k odemknutí telefonu využívat jiné možnosti odemykání.

Ta, kterou však lidé budou nejspíše využívat nejvíce, je jedna z těch nejméně bezpečných. Namísto vzorce na uzamykací obrazovce nebo hesla totiž můžete odemknutí zařízení nastavit pomocí technologie rozpoznávání tváře. Jakmile se na telefon podíváte, on vás pomocí předního fotoaparátu pozná a odemkne se.

Nicméně tato funkcionalita není bez chyb. Zatímco čtení otisků prstů a duhovky prakticky nelze obejít, neboť zde telefon potřebuje přístup k důležitým součástem vašeho těla, využívá rozpoznávání tváře méně sofistikovanou technologii – skenuje totiž obrázky, a ne biometrii. Je to technologie pohodlná a docela rychlá, ale nemusí být dostatečně bezpečná. Video z iDeviceHelp na YouTube ukazuje, jak nezabezpečené toto řešení může být. Oklamat Galaxy S8 totiž v tomto případě můžete pouhou fotografií zobrazenou na jiném telefonu.

bitcoin_skoleni

Odemykání telefonu pomocí tváře není ničím novým, ale stejně tak nejsou nové ani obavy o bezpečnost. Jde o funkci, která je součástí Androidu už po několik verzí, a kterou bez nějakého humbuku podporuje poměrně dost telefonů. Nicméně Samsung ji prezentuje jako jakousi konkurenční výhodu Galaxy S8, a tak byste si mohli myslet, že vyvinul nějaký bezpečnější a zabezpečenější systém. Jenže to vypadá, že tak to úplně nebude. A vypadá to, že si to uvědomuje právě i Samsung, neboť technologii rozpoznávání tváře nepovoluje pro ověřování virtuálních plateb Samsung Pay.

Zdroj: CIO.com