Na naše otázky odpovídal Ulric Dahl, Sales and Business Development Manager pro střední a východní Evropu v divizi Nexans Cabling Solutions.
- Jak se společnosti daří v současnosti? Opravdu jí příliš neuškodily v posledních letech závratně rostoucí ceny mědi?
Závratné změny v cenách mědi se nás dotkly jen částečně. Prodeje vzrůstaly také díky dostatečně širokému produktovému portfoliu, které, kromě měděných kabelů zahrnuje rovněž optická vlákna, LANsense - inteligentní monitorovací řešení pro kabelové systémy.
- Aktuálně se hojně hovoří o tzv. "green IT". Angažuje se Nexans nějakým způsobem také v této oblasti?
- Nexans v poslední době uzavřel hned několik velkých transakcí na dodávku podmořských kabelů. Myslíte, že mají perspektivu a počet projektů zahrnujících podmořské kabely nadále poroste? Je výroba podmořských kabelů technologicky náročnější?
Podmořské kabely jsou oblastí s velkým potenciálem díky své ceně, výkonu i instalaci. Nexans je dodává celosvětově na základě objednávek zákazníků. Máme mnoho odborníků, kteří se specializují na velké podmořské projekty i na instalaci podmořských kabelů. Podmořských kabelů je mnoho druhů, proto náročnost výroby záleží na konkrétním typu.
Podmořské kabely se využívají např. v oblastech energie, telekomunikací, těžby ropy a také při projektech větrných elektráren. K instalaci podmořských kabelů máme k dispozici vlastní lodě a síť partnerů, kteří jsou naší společností k instalaci proškoleni.
- Jaké jsou vaše plány globálně? Dočkáme se výstavby nových továren či něčeho obdobného?
Nepřetržitě hledáme nové příležitosti. V současnosti probíhají akvizice společností v Jižní Americe a Austrálii. Máme 7 – 8 továren v České republice a také na Slovensku.
- A co střední a východní Evropa? Hodláte v tomto regionu nějak významně posilovat svou přítomnost? Máte nějaké konkrétní plány pro Českou republiku?
Střední a východní Evropa je nejrychleji rozvíjející se oblastí, takže máme rozhodně v plánu posílit zde naše zastoupení. V loňském roce jsme zaznamenali velmi dynamický nárůst trhu. Na Slovensku to bylo o 40%, v České republice o něco méně, protože zde je trh vyzrálejší.
V tuto chvíli máme pět zástupců v České republice a na Slovensku a do budoucna plánujeme jejich počet rozhodně zvýšit.