;

Richard Klatovský: Naše produktové listy používá Amazon i malé e-shopy

20. 2. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Richard Klatovský nám v rozhovoru prozradil, jak funguje byznys model Icecat.biz.

Celá řada firem se často potýká s omezenou dostupností kvalitních popisných specifikací nejrůznějších IT produktů. Databáze Icecat.biz by tyto problémy měla řešit - jaký je na ni navázaný byznys model?

Richard Klatovský: Fungujeme na bázi open source – naše technické specifikace a obrázky dodáváme zdarma. Jsme totiž sponzorováni 300 výrobci, kteří pokrývají náklady na tvorbu těchto produktových popisů. Navíc také zajišťují, že informace o jejich produktech jsou přesné, aktuální a kompletní a že je vždy připojen alespoň jeden obrázek. K dispozici je přes 600 tisíc produktových listů.

Jakými způsoby mohou tato data propojit se svými e-shopy?

Richard Klatovský: Reselleři si přes produktová čísla nebo EAN vyberou z naší databáze ty produkty, které prodávají, a mohou si jejich popisy stáhnout v XML a zaintegrovat do svého systému. Jednodušší variantou na integraci jsou produktové listy ve formě URL, které lze plně personalizovat podle designu každého e-shopu.

Richard Klatovský, distributor manager z Icecat.biz

Stručně tedy – jaké z toho pro ně plynou přínosy?

Richard Klatovský: Celý proces přenosu dat probíhá každodenně a automatizovaně. Channel partnerům tak odpadá starost o shánění a kopírování specifikací a mohou se raději soustředit na svůj byznys.

Kolik subjektů aktuálně vaši databázi používá? Mohl byste proporcionálně vymezit jednotlivé cílové skupiny?

Richard Klatovský: Jedná se o zhruba 20 000 distributorů, e-shopů, srovnávacích webů, ERP systémů atd. v 80 zemích světa. Icecat jim dodává produktové listy v 35 jazycích včetně češtiny, slovenština bude k dispozici brzy.

Jednoznačně převažují běžné e-shopy všech velikostí: od Amazonu až po malé firmy.

Jak data v databázi Icecat.biz vznikají? Kdo je dodává, kdo je kontroluje?

Richard Klatovský: Jedná se o data dodávaná přímo výrobci, buď přímo z jejich systémů, produktových databází či dalších autorizovaných zdrojů.

Před publikováním v Icecatu jsou kontrolována a doplňována redaktory Icecatu - našich zhruba 100 redaktorů dokáže vytvořit až 30 000 produktových listů měsíčně.


Richard Klatovský, distributor manager firmy Icecat.biz, pracoval jako PR manažer IT firem, provozoval novinářský portál PRnet.cz a působil i v elektronických médiích. Od roku 2007 žije v Německu, kde měl před příchodem k Icecatu jako manažer výrobce počítačových zdrojů Fortron/FSP na starosti region CEE. Twitter: @Richard_Icecat.