LinkedIn: Spousta zhlédnutí, žádné nasbírané kontakty
Předmětem mé reklamy je B2B (business-to-business) služba, takže LinkedIn mi zněl jako perfektní místo pro inzerování. Stejně jako Facebook, i LinkedIn nabízí CPM i CPC reklamy. Takže jsem první den dal šanci CPM, čili ceně za tisíc zhlédnutí. Nabídl jsem minimální povolenou částku dva dolary za 1000 zhlédnutí a cílil jsem na poměrně široký segment uživatelů LinkedInu s popisy práce relevantními k našemu produktu.
Moje reklama se začala zobrazovat za asi 10 minut, a startovala rychle. Svůj limit 25 dolarů jsem vyčerpal za hodinu. Výsledkem za první den bylo 13 643 zhlédnutí – a šest prokliků. To je míra prokliků 0,044 procenta a hodně vysokých 4,17 dolaru za proklik.
Reklama ve verzi CPM nevypadala příliš efektivně, takže jsem další den změnil svou nabídku na 2 dolary za proklik a aktivoval možnost „Sběr obchodních kontaktů“, jež pobízí lidi, kteří kliknou na vaši reklamu, k tomu, aby vám poskytli své kontaktní informace.
Finální přehled: po čtyřech dnech měla má reklama 51 192 zhlédnutí, 13 prokliků a nízkou míru prokliků 0,025 procenta. Celkově jsem utratil 41,50 dolaru, což vede k průměrné ceně 3,19 dolaru za proklik. Pokud odečtu první reklamní den (CPM), míra prokliků se ještě více sníží – čistá míra je 0,019 procenta – nicméně cena za proklik 2,36 dolaru (což je kupodivu více, než kolik jsem nabídl) je cenově mnohem dostupnější. Nikdy se mi však pomocí sběru obchodních kontaktů nepodařilo získat byť jeden kontakt.
Verdikt: Poté, co skončila má reklamní kampaň, mi LinkedIn zaslal doporučení pro zlepšení fungování reklamy. V e-mailu se psalo, že „inzeráty s lepším fungováním“ měly v průměru 0,02procentní míru prokliků, takže moje reklama byla ve skutečnosti poměrně úspěšná, tedy pokud to srovnám s ostatními inzerenty.
Twitter: Stojí za kliknutí, je však drahý
Nastavení reklamy na Twitteru je rychlé a bezbolestné. Vystavil jsem jediný reklamní tweet, který směřoval k mé domácí stránce, s rozpočtem 25 dolarů na den a cenou za kliknutí mezi jedním centem a jeden a půl dolarem.
Poplatky jsou na Twitteru nastaveny dynamicky, nicméně variabilita integrovaná do výpočtu taxy je docela matoucí. Moje první kliknutí stálo 1,3 dolaru, netuším však proč. A Twitter nastavení tax příliš nevysvětluje. Nicméně tvrdil, že moje reklama vygeneruje mezi 62 a 104 kliknutími za den. (Přeskočil jsem dražší variantu, která by přímo propagovala můj účet na Twitteru.)
Moje reklama se začala zobrazovat v rámci minut. Nevypadá to, že by reklama procházela nějakým manuálním schvalovacím procesem. Potenciální nahlašování nevhodné reklamy je jednoduché a přímé.
Twitter nakonec nefungoval tak dobře, jak sliboval. Po čtyřech dnech reklama získala pouze 67 prokliků, což je méně než čtvrtina minimálního počtu 248 prokliků slíbených pro čtyřdenní kampaň. Reklama byla propagována 7529x, což znamená skvělou míru prokliků 0,89 procenta. To je dvojnásobek míry, kterou jsem měl s Google AdWords, při ceně za proklik 94 centů, což byla nakonec nejlevnější investice z celého balíku služeb fungujícího na bázi ceny za proklik. (Za dobu kampaně jsem získal celkem dva nové sledující.)
Verdikt: Celková cena 62,87 dolaru je za tak malý počet zhlédnutí hodně, míra prokliků je však stále působivá.